Vraag

ik ben bang om zwanger te zijn! wat moet ik doen!?

  • 27 September 2021
  • 6 reacties
  • 583 Bekeken

Badge

ik ben 14 jaar heb heb 2 dagen geleden seks gehad met mijn vriend, het voelde goed tot dat we klaar waren en hij er achter kwam dat het condoom gescheurd was… we hadden de volgende dag gelijk de morning-afterpil gehaald en ingenomen maar ik ben nog steeds bang om zwanger te zijn omdat ik ondanks de seks van 2 dagen geleden al een week te laat ben om ongesteld te worden dus ik ben echt radeloos! help me!


6 reacties

Hoiii,

Zoals ik in jouw verhaal lees was je al te laat met ongesteld zijn. Dat kan gewoon, want iedereen kan wel is een keer wat later of vroeger zijn. Ik zou het daarom nog maar even afwachten. Wat je ook zou kunnen doen is een zwangerschapstest halen. Die kan je dan doen en dan heb je zekerheid.

succes en sterkte!

Badge

dat kan gebeuren ik zou het tegen je ouders vertellen en er rustig over praten. ik zou een zwagerscshap test kopen met je ouders en dan afwachten

good luck

Heyy

 

Dat is vervelend! Het is in ieder geval goed dat je de morning-afterpil gelijk hebt ingenomen de volgende dag.

 

Dat je ongesteldheid later is kan door meerdere redenen komen. Je geeft aan dat je voordat je seks hebt gehad al te laat ongesteld was en dat is op zich niet gek omdat de ongesteldheid in de eerste jaren vaak onregelmatig is. Dat kan komen door stress, maar ook gewoon door hormonen.

Echter snap ik goed dat je je zorgen maakt!

 

Wat je altijd even kan doen is een zwangerschapstest afnemen zodat je zeker weet of je zwanger bent of niet.. Een test kan je kopen bij de drogist of de apotheek. Je kan ook naar de huisarts gaan zodat die je kan helpen om te kijken of je zwanger bent of niet..

 

2. Doe een zwangerschapstest

Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Dus vanaf de eerste dag dat je overtijd bent.  Er zijn verschillende manieren om een test te doen:

  • Een zwangerschapstest kun je kopen bij de apotheek of drogist. De test kun je makkelijk zelf uitvoeren. Je houdt een teststrip enkele seconden in de urine(straal), het liefst in ochtendurine. Na enkele minuten is het testresultaat zichtbaar. Lees eerst de bijsluiter. Dan weet je zeker dat je de verschillende stappen in de juiste volgorde uitvoert.
  • Een gratis zwangerschapstest kun je laten uitvoeren bij je huisarts of een Sense-spreekuur. Wees niet bang dat de huisarts meteen je ouders zal inlichten. Iedere huisarts heeft namelijk zwijgplicht en mag pas iets zeggen tegen je ouders als jij dat wilt.
  • Let op: soms staat de test wel op de rekening voor de verzekering.
  • Een test kopen via internet. Google op zwangerschapstest en je krijgt voldoende resultaten.

Uitslag

  • Is de test positief? Dan ben je zwanger.
  • Is de test negatief? Waarschijnlijk ben je niet zwanger, maar dat is niet helemaal zeker. In het begin is soms nog niet goed in je urine te zien of je zwanger bent. Het is verstandig om na een paar dagen nog een test te doen. 

Bron: https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Ik heb dit ook gehad, je bent niet meteen zwanger! Wacht totdat je ongesteld moet worden, doe 1 week nadat dit is gebeurt, dus als je klaar bent (ook al ben je het geweest) of een week nadat het had gemoeten een test. Komt deze positief dan zou ik er nog een doen. Wil je een abortus nemen moet je er optijd bij zijn. Maar jij hebt een after-pil genomen, als je de pil hebt genomen en je hebt niet gekotst (anders werkt die niet) is de kans klein dat de zwanger bent. Suc6 dermee

Die pil werkt goed, dus daar kan het bijna niet aan liggen. 

Die pil werkt goed, dus daar kan het bijna niet aan liggen. 

Je ongesteldheid is iets later, maar dat is niet erg. Wil je het zeker weten? Dan kan je een test doen!

Reageer