Vraag

Houdbaarheid condoons

  • 23 February 2022
  • 3 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hallo allemaal,

Toen ik gisteren mijn kamer op ging ruimen vond ik ineens een pakje condooms, ik ging een beetje verder kijken wat er nou allemaal op staat. Nu blijkt dat die dingen een houdbaarheidsdatum hebben. Nou is deze 09-2022 en komen ze wel op voor die tijd. Toch vroeg ik me af wat er gebeurt als ze over datum zijn en of die houdbaarheidsdatum heel veel uit maakt. Dus, iemand enig idee?

Groetjes


3 reacties

Ik weet het niet zeker, maar kdenk dit:

Rubber wordt na verloop van tijd versleten. Postelastiekjes zijn na een paar jaar bijvoorbeeld niet elastisch meer, hebben veel scheurtjes en breken dus ook snel. Ik denk dat dat met condooms ook zo werkt. Vanaf die datum heb je denk ik kans dat het rubber etc te versleten is en daardoor scheurt. En dat wil je natuurlijk niet.

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

de houdbaarheidsdatum is heel belangrijk en deze is er dus ook met een rede. Zoals in de reactie hierboven al staat, de elasticiteit van het rubber gaat er uit en daardoor scheurt het makkelijker. Een condoom met een verstreken houdbaarheidsdatum is dus niet meer een veilig en betrouwbaar voorbehoedsmiddel:) 

groetjes,

Kwakend1tje

Badge

te zien wat de bedoeling is met condooms… om te gebruiken met een meisje? of alleen te gebruiken…

toen mijn ouders op vakantie waren en ik een weekje alleen thuis mocht blijven heb ik eens chinese condooms laten leveren bij me thuis,  25 euro voor 5 pakjes van 20. dus ik had 100 condooms, ik ben nog maagd dus ik gebruik ze alleen voor mezelf om in te fappen. ondertussen heb ik er nog 50 liggen ofzo en ze zijn al vervallen in augustus 2020. af en toe doe ik er nog eentje aan, glijden nog perfect, zijn nog sterk etc, dus voor eigen gebruik kan dat geen kwaad. geen condooms die vervallen zijn gebruiken met een meisje, dat niet, zelfs 1 dag overtijd kan al te veel zijn, maar om je eigen er in te fappen kan je het nog jaren gebruiken

Reageer