Homoseksualiteit

  • 27 March 2018
  • 5 reacties
  • 373 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jongen van 13 en ik weet 100% zeker dat ik gay ben.
Hoe kan ik het best uit de kast komen?

5 reacties

Hoii,
Uit de kast komen is natuurlijk spannend. Je moet er zelf voor zorgen dat je er wat gemakkelijker bij bent, blijf rustig en kies een goed moment, het hoeft allemaal niet snel. Je moet er zelf klaar voor zijn. Wanneer je er zelf klaar voor bent zal het altijd makkelijker zijn dan wanneer je het maar zo snel mogelijk gedaan wil hebben.
Ik ben ook gay weet ook niet wat ik moet
Hi MarkB,

@PlotTwist heeft al goeie tips gegeven.

Zelf ben ik 15 en al 2,5 jaar uit de kast, samen met mijn twin. Voor ons was het makkelijk. Mama wist het al lang en wij ook eigenlijk, alleen waren we nooit eerder "officieel" uit de kast gekomen. Omdat onze oudere broer kort daarvoor uit de kast was gekomen, hebben wij het ook maar gedaan.

Het is voor iedereen verschillend en ook wel weer een beetje hetzelfde. Je hoeft het niet gelijk aan iedereen te vertellen.
Wij hebben het eerst thuis verteld en sommige vrienden wisten het al en als ze het nog niet wisten hadden we het toen verteld. Niet aan onze hele klas, maar dat moet je zelf weten of je dat wel of niet wilt doen.

Als iemand vraagt of we op jongens vallen geven we eigenlijk altijd gewoon antwoord. Het is ook niks om je voor te schamen.

Het voelt wel goed voor jezelf als tenminste één iemand het al weet. Dan kun je iig ergens terecht om er over te praten. Wie dat is kun je zelf kiezen. Wil het liefst het eerst aan een vriend of vriendin vertellen of aan een broer of zus, of aan (één van) je ouders. Allemaal goed. Vertel het aan iemand die je vertrouwt en waar je je goed bij voelt.

Er zijn een heleboel verschillende manieren om het te vertellen/om uit de kast te komen. Er is niet slechts één manier die goed is. Jouw manier is goed.

Je kunt een briefje neerleggen voor je moeder, bijv. op haar kussen voordat je naar school gaat en er in zetten dat je jongens leuker vindt als meisjes of gewoon dat je na school graag even met haar wilt praten.

Je kunt je moeder ook gewoon vertellen hoe je je voelt. Dit kan heel direct of met een omweggetje.

Een omweggetje kan zijn dat je bijv. zegt dat je op school over discriminatie hebt gehad en dat je het raar vindt dat jongens die op jongens vallen gepest worden. Of je kunt zeggen dat er een jongen op school is die uit de kast is gekomen en dat je dat wel knap vindt. Als je het over het onderwerp hebt, kun je het op een gegeven moment over jezelf hebben en zeggen hoe jij in je vel zin. Dus, van alles is mogelijk. Kies iets waar jij je goed bij voelt. En het hoeft natuurlijk niet je moeder te zijn aan wie je het het eerste verteld.

Dus, kies de manier die bij je past en ook het tijdstip dat je het wilt vertellen. Het hoeft niet vandaag of morgen, het kan ook over een paar maanden. Zolang het maar geen last is die je dan met je mee moet dragen.

Ik kan je vertellen dat zodra het eruit is, er toch een soort last van je af valt.

Natuurlijk lijkt het wel ff spannend te zijn en dat is het misschien ook wel een beetje, maar je bent wie je bent en het is de bedoeling dat jij gelukkig door het leven gaat.

Tenslotte nog een tip die ik hier wel vaker heb gegeven. Kijk eens naar een (paar) aflevering(en) van “Uit de kast” met Arie Boomsma, uitgezonden bij de NPO.

Hier is een linkje:
https://www.npo.nl/uit-de-kast/POMS_S_KRO_123939

Ik vind de aflevering met Niek wel heel leuk, omdat Niek één van de jongste deelnemers is, maar de anderen zijn ook tof om te kijken. Iedereen doet het op zijn eigen manier, zowel jongens als meisjes doen er mee.

Voor de aflevering met Niek klik je op de volgende link:
https://www.npo.nl/uit-de-kast/18-07-2012/KRO_1545483

Als je nog vragen hebt, stel ze hier of in een nieuw topic en dan kunnen we je misschien nog verder helpen.

Komt wel goed :)

Groetjes,
M&M’s
bedankt voor de tips iedereen! K heb hier zeker wat aan!!
Geen dank. Graag gedaan.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes 🙂,
M&M’s

Reageer