Skip to main content
Vraag

homophobic ouders

• June 17, 2025
  • 5 reacties
  • 272 Bekeken

vizy
Forum|alt.badge.img

hoi :) Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben lesbian en demigirl. ik ben al 7 maanden samen met mijn gf en we houden echt HEEL veel van elkaar, alleen mijn ouders zijn heel erg homophobic. vooral mijn vader. hij zegt dat hij me het huis uit gaat sturen als ik ooit gay ben maar het probleem is, ik ben ongeveer toen ik net 13 was erachter gekomen dat Ik op meisjes Val en niet op jongens. ik snap zijn probleem niet en het doet me eigenlijk best veel sinds mijn vader en ik al niet de beste band met elkaar hebben. mijn oom, tante, oma en mijn nichtje (die bi is) weten het wel al, en ook dat ik een gf heb, en hun zijn gelukkig heel supportive! alleen mijn oma is de laatste tijd vergeetachtig, en ik heb haar ZITTEN SMEKEN het niet tegen mijn ouders te vertellen, maar wat als ze het per ongeluk wel doet, zonder opzet..? wat als mijn vader erachter komt en ik moet het met haar uitmaken? ik wil haar niet kwijt, ik hou teveel van haar :((

Β 

ik hoor graag wat van iemand

Β 

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 17, 2025

je ouders zijn verplicht je nog 4 jaar onderdak en eten te geven, en als ze je voor je 18 wordt het huis uit zetten is dat een haat misdrijf en gaat het in tegen de plicht tot onderdak, ze kunnen die 4 jaar enkel moeilijk maken en zelfs daar zijn limieten vanaf wanneer het illegaal is. en ze kunnen je zonder je toestemming niet ter adoptie stellen. dus ik zou het tegen je ouders zeggen en als deze een van deze dingen proberen te doen gewoon bij andere familie gaan wonen

vizy
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 17, 2025

ja maar kijk mn vader heeft heel erge anger issues en dat reageert hijn vaak op mij af, en ik als ik het zeg ben ik bang dat ik geslageb ga worden sinds dat 1 keer is gebeurt (kwam door ruzie en toen was ik van huis weggelopen voor 1 dag, hij had me gevonden helaas) en de haat die hij heeft op lgbtq is echt ziekelijk. ik wil gewoon bij mn gf blijven yk?Β 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 18, 2025

Tja, ik ken je vader niet natuurlijk maar hij lijkt me een moeilijk iemand.

Hij blijft wel je vader en misschien draait hij wel bij als hij zich realiseert dat zijn eigen dochter niet straight is.Β  Dat gebeurt.Β  Wellicht heeft hij tijd nodig maar wellicht haalt de liefde voor jou het van zijnΒ  haat voor gays.Β  Het vergt natuurlijk wel moed om het hem te vertellen, met al zijn boosheid.

Hoe staat je moeder hierin?Β  Kun je het eerst aan haar vertellen en dat zij het dan tegen je vader zegt en hem kalmeert?

vizy
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 18, 2025

​@DianaΒ 

mijn oom die het weet zegt ook steeds "ja maar je moeder gaat het niet erg vinden", maar een paar dagen geleden begon zij ook ineens heel boos te doen van "JA EN IK ZAG VANDAAG 2 MEIDEN KUSSEN ZO VIES ALS JIJ MAAR NIET ZO BENT" en ik moet altijd doen of ik het eens ben en dat ik ook homophobic ben, gelukkig trappen ze er altijd in want ik heb mezelf aangeleerd hoe ik goed kan liegen door strict parentsΒ 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 20, 2025

​@vizyΒ Tsja, dat is natuurlijk wel een uitgesproken standpmunt van je moeder.

Misschien vindt ze het zien kussen van 2 meisjes vies (hoezo, eigenlijk?) en moet je dat niet meteen voor haar neus gaan doen maar kan ze wel aanvaarden dat haar dochter verliefd wordt op een meisje.Β 

Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen maar ik probeer het: ik denk dat de meeste ouders hun kinderen niet willen zien kussen maar ze vinden het wel ok dat ze een relatie hebben.Β  Zou dat ook niet voor je moeder gelden: ze vindt het fijn dat je iemand hebt maar ze wil dat geflikflooi en gelebber niet zien?

Zoals ik eerder schreef: ik denk dat veel ouders die in principe tegen gays zijn het uiteindelijk toch aanvaarden als ze zien dat hun kind gelukkig is met iemand van hetzelfde geslacht.