Vraag

hoelang kan ik een condoom nou gebruiken

  • 20 February 2024
  • 1 reactie
  • 254 Bekeken

Hey guys,

Ik  ben dus afgelopen vrijdag ontmaagd, alles ging goed, deed geen pijn, juiste jongen waarmee ik sex had, ik had waarschijnlijk geen betere ontmaagding kunnen hebben. Maar nou ben ik benieuwd, hoelang kan ik een condoom nou eigenlijk gebruiken. Ik heb natuurlijk gecheckt of er geen gaatjes in het condoom zaten na afloop, en er zat inderdaad niks. Maar ik ben er gw nogal paranoia over. Komt vooral door een ding. Ik heb namelijk nu al 4/5 x gedroomd dat ik zwanger was, en t hoeft van mij geen realiteit te worden. Maar terug naar het condoom. We waren dus zo ongeveer 40 minuutjes bezig, ik weet t niet zeker, t kan ook zeker meer zijn, zo ongeveer 50 minuten zo iets maar niet meer dan een uur. Maar, ja hoelang gebruiken jullie ongeveer een condoom? Ik ga nu natuurlijk zeker gw om de 20 minuten een nieuwe pakken maar goed. Ohja, en zou het ook kunnen dat er kleine gaatjes in het condoom zitte die je niet kan zien?  Want ja grote gaten/ scheuren zie je natuurlijk gw en dan kan ik uit voorzorg een morning after pill nemen, maar t zou wel lullig zijn als er een klein gaatje in komt en ik in een klap zwanger ben. Ik wil zeker wel aan de pill maar moet t nog eff gaan bespreken met me ouders.

Oke dat was t bedankt voor t reageren alvast xx


1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hey, wat je kan doen is na de seks even de condoom onder een kraan houden zodat er water in komt, als er dan scheurtjes of gaatjes in zitten zal het water daaruit lopen en weet je dus of ie is gebroken of whatever

 

ik zou je geen zorgen maken over die 50 min, ookal zeggen ze soms dat na 30 min de condoom niet meer helpt tegen soas (maar vgm is dat niet eens waar). 
 

ik denk dat die dromen gewoon komen omdat je er zo erg mee bezig bent, maar het zal wel niks zijn

 

Ik zou me pas gaan zorgen maken als je niet ongesteld word, maar als je je te erg stresst nu erover dan kan je ongesteldheid wegblijven vanwege die stress , dus probeer te relaxen 

 

xx

Reageer