Skip to main content

Hey,

 

Ik heb nu al schaamhaar voor een hele tijd…

Ik denk dat ik het wel leuk vind, maar ik wil er wel mee "experimenteren"

1. Hoe moet ik dat doen?

2. Wat heb ik nodig

3. Wat is het verschil tussen trimmen en scheren (ik snap het echt niet :|)

Wat is ook het beste in dit geval?

4. Ik wil het m'n ouders vertellen maar ik weet niet hoe…

5. Wat voor "kapsels" zijn er? (Kort, lang, alleen balzak, alleen schaft, alleen er rond,...)

6. Ik vind het leuk om te hebben dus ik liet het voorlopig groeien, maar wanneer heb je echt veel schaamhaar? (mm, beschrijving,...)

 

Ik begin ook gezichtshaar te krijgen, vooral een snor, ik denk dat ik deze wel weg wil, want mensen op school geven er opmerkingen over (geen negatieve), maar ik vind dat mijn gezicht er nog te jong uitziet, het past gewoon nog niet bij mij…

 

1. Hoe moet ik dat doen?

 

2. Wat heb ik nodig

 

3. Wat is het verschil tussen trimmen en scheren (ik snap het echt niet :|)

Wat is ook het beste in dit geval?

 

4. Ik wil het m'n ouders vertellen maar ik weet niet hoe…

 

5. Vanaf welke lengte KAN je het scheren/trimmen? (mm)

6. Vanaf welke lengte/wanneer valt het op?

 

Alvast bedankt,

 

P.S: ik ben een jongen van (net) 13

Hoi @Random_Panda 

 

Ik kan je niks vertellen over het schaamhaar scheren.

 

Over je snor zou ik dit zeggen.

1. Ik zou zeggen dat je het het beste aan je vader kunt vragen, omdat hij je de spullen (Scheermes, scheercréme en aftershave) kan geven.

2. Een scheermes, scheercréme en aftershave.

3. Trimmen is het bijhouden van je baard of snor. Dit kan dus alleen als je een baard of snor hebt. Scheren is day je de haren direct op je huid afsnijdt. Dit zul jij moeten doen, omdat het erg moeilijk is om een baard te groeien als je nog maar net een snorretje krijgt.

4. Vertel het ze. Zeg dat je het lelijk vind en dat je er vanaf wilt. Misschien kun je het eerst alleen aan je vader zeggen. Die weet natuutrlijk hoe het werkt en gaat. Meer kan ik je niet helpen met het vragen. Het is niet gek om het te vragen.

 

5.  Je kunt het eigenlijk altijd scheren. Als je al een langere baard hebt moet het misschien eerst met een scheerapparaat omdat een mes echt over de huid moet glijden. En trimmen kan zodra je een lange baard hebt. Ik zou denken ongeveer 5 mm en meer. Maar dat weet ik niet zeker.

 

6. Dat ligt aan wat verschillende dingen. Eerst is de kldur van je baarhaar belangrijk. Dit gaat altijd in combinatie met huidskleur. Dit zijn de opties:

Blank+blond zie je alleen als jet erg lang wordt.

Blank+bruin zie je redelijk goed.

Blank+zwart is al snel niet te missen.

Eigenlijk alle andere huidskleuren hebben volgens mij een zwarte baard.  Bij hen zie je het alleen als het langer wordt.

 

Ik hoop dat dit helpt,

Ikkuh (13)


Ik heb nu al schaamhaar voor een hele tijd…

Ik denk dat ik het wel leuk vind, maar ik wil er wel mee "experimenteren"

1. Hoe moet ik dat doen?  Je kan het knippen, scheren

2. Wat heb ik nodig ik gebruik voor schaamhaar een dubble bladed scheermesje met scheerschuim. Dan kun je het redelijk glad krijgen. Je kan ook manscape trimmers kopen

3. Wat is het verschil tussen trimmen en scheren (ik snap het echt niet :|) trimmen is kort knippen en scheren is we scheren met een scheer aperaat

Wat is ook het beste in dit geval? Wat je zelf fijn vind. Wil je het glad, kort? Glad=scheren kort= knippen

4. Ik wil het m'n ouders vertellen maar ik weet niet hoe… je hoeft het niet te zeggen. En anders gewoon zeggen dat je haar wilt scheren. Ieder mens heeft schaamhaar, ook je vader en moeder. 

5. Wat voor "kapsels" zijn er? (Kort, lang, alleen balzak, alleen schaft, alleen er rond,...) ik scheer me ballen, schaamstreek en de onderkant van de schagt, maar daar zit maar een klein beetje.

6. Ik vind het leuk om te hebben dus ik liet het voorlopig groeien, maar wanneer heb je echt veel schaamhaar? (mm, beschrijving,...) geen idee. Als je je piemel bijna niet ziet, of waneer je partner er last van heeft

 

Ik begin ook gezichtshaar te krijgen, vooral een snor, ik denk dat ik deze wel weg wil, want mensen op school geven er opmerkingen over (geen negatieve), maar ik vind dat mijn gezicht er nog te jong uitziet, het past gewoon nog niet bij mij…

 

1. Hoe moet ik dat doen? Een trimmer kopen. Ik heb de philips one blade. Deze hoef je geen scheershuim voor kan wel.

 

2. Wat heb ik nodig  een scheermes of phylips one blade kopen en scheerschuim erop doen en met de haartjes mee scheren. Echt belangrijk ook bij schaamhaar, als je tegen de haartjes in gaat dat gaat het heel erg jeuken of zelfs bloeden als het terug groeit

 

3. Wat is het verschil tussen trimmen en scheren (ik snap het echt niet :|)

Wat is ook het beste in dit geval? Nogmaals trimmen is kort knippen of scheren, scheren is echt glad

 

4. Ik wil het m'n ouders vertellen maar ik weet niet hoe… gewoon zeggen dat je je snor wilt scheren.

 

5. Vanaf welke lengte KAN je het scheren/trimmen? (mm) vanaf je dons haartjes ziet in priciepe.

6. Vanaf welke lengte/wanneer valt het op? 1-2mm ofzo, licht eraan welke kleur het is

 

Alvast bedankt,


Reageer