Vraag

Hoe oud moet je zijn voor seks?

  • 21 February 2024
  • 8 reacties
  • 295 Bekeken

Badge

Hoi ik ben 13 en ik wordt 14 in een paar maanden, Ik vraag me af hoe oud je moet zijn voor seks?


8 reacties

Reputatie 3
Badge +1

ik ben daar soms ook benieuwd naar 🤭

ik denk dat 14-16 jaar normaal is om het voor het eerst te doen!

Reputatie 3
Badge +2

14- 16 is niet normaal dan begint alles pas te groeien ik zou pas vanaf 16+ experimenteren

Reputatie 6
Badge +3

Hey, 

 

er is geen “juiste tijd” of tijd waaraan je je moet houden.  Wanneer jij het gevoel hebt dat je er klaar voor bent en je partner ook en jullie van elkaar houden en je denkt dat hij/zij de goede persoon is moet je het gewoon doen, niet luisteren naar mensen die er een tijd aanbinden.

 

wel adviseer ik om eerst te beginnen met elkaar aanraken en vingeren enz voordat je aan seks begint, zo leer je elkaars lichaam al kennen.

 

xx

Badge
  • Dat is voor iedereen anders.
    Het gevoel en moment moet er in ieder geval wel zijn, en natuurlijk met de juiste persoon.
    Draag bescherming! 
    Ik was zelf 14 mijn eerste keer en mn ex 13.
Reputatie 5
Badge +3

14- 16 is niet normaal dan begint alles pas te groeien ik zou pas vanaf 16+ experimenteren

Ik ben het met je eens, maar alleen: bij iedereen is het groeiproces anders, en vooral bij meiden begint puberteit op hun 10-15, (meestal),  en jongens 11 tot 13. 

Groei meisjesgeslachtsdeel: gemiddeld 10,5 jaar. Op deze leeftijd begint het groeien

Groei jongensgeslachtsdeel: gemiddeld 11,5 jaar. Op deze leeftijd begint het groeien

Nogmaals, dit verschilt per persoon.

Grtz, <3costaboy

Reputatie 3
Badge +2

volgens de wet moet je 16 zijn om seks te hebben maar zoals de andere zeggen, je moet het doen als je je er klaar voor voelt. Ze veilig voelen bij de ander is het belangrijkste en dan samen lekker ontdekken. Sommige beginnen dan als ze 12 zijn, andere pas op hun 18de en ook vaak genoeg nog later dan dat.

Reputatie 7
Badge +7

Er is niet echt een duidelijk antwoord op deze vraag,
ik zelf raad het aan om het zo vanaf je 15-16de te beginnen, 14 is een beetje vroeg naar mijn mening.

Badge +1

Doe gwn waar je zelf zin in hebt, als je nu sex wilt hebben kan dat of als je wilt wachten tot je wat ouder bent is dat toch ook helemaal goed.

 

Reageer