Skip to main content
Vraag

Hoe moet ik vertellen dat ik zwanger ben

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img

Ik ben dom geweest laten we daar mee beginnen. Ik ben 12 en heb een “vriendje” (we hebben niet heel la g en weet ook niet of het nog lang ga duren). Hij is 17, mijn ouders weten niet dat ik met hem samen ben en de laatste paar weken heeft hij mij overgehaald om seks met hem te hebben. En ik die dom was ging er in mee met alles wat die wouw dus ook zonder condoom…. En ja, ik weet vrijwel zeker dat ik zwanger ben. Maar mijn vraag is dus nu wie moet ik het vertellen als eerst en hoe. Want me ouders gaan echt flippen en weet niet hoe me vriendje gaat reageren 

alvast bedankt ❤️

Groetjes Amelia 

Dit topic is gesloten

20 reacties

Stoppelbeer
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 64 reacties
  • 3 februari 2025

Haal eerst een zwangerschapstest om zeker te zijn dat je zwanger bent en lees goed hoe je die moet gebruiken. Die zijn gewoon overal te koop zelfs bij AH. Als je zwanger bent natuurlijk direct vertellen aan je ouders en dan kan je bang zijn of niet, gewoon doen. Als je zo volwassen ben om onbeschermde seks te hebben, moet je ook met de consequenties omgaan. en voortaan voor jezelf opkomen, hij mag dan 17 zijn maar zo te zien is hij nog niet heel verantwoordelijk en loopt hij zijn pik achterna. Hoe komt hij erbij om onbeschermde seks af te dwingen. Misschien ben ik hard, maar ik hoop dat je goed geschrokken bent en niet zwanger en dat je dit nooit meer laat gebeuren.

Nanoniem2011
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 196 reacties
  • 3 februari 2025

Inderdaad eerst zwangerschapstest.

En via de huisarts kun je een Morning After pil krijgen. Volgens mij mag hij dat niet doorgeven aan je ouders maar weet ik niet zeker 🤷🏼‍♀️

Veel succes! x

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 24 reacties
  • 3 februari 2025

Hey meid

Weet je al zeker dat je zwanger bent? Of gewoon een beetje over tijd?

Heb je het maar 1 keer gedaan of meerdere keren onbeschermd dan?

Als het zo is, moet je eerst met hem erover praten en zeker met je ouders

Best wel jong he om zwanger te worden, zou je het kindje dan willen houden of niet eigenlijk?

Grote verantwoordelijkheid he, en je school dan….?

Alvast veel goede moed met alles meid

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4241 reacties
  • 3 februari 2025

Ik zou hier zeker zo snel mogelijk je ouders bij betrekken. En dan idd een zwangerschapstest halen. Pas dan weet je echt zeker of je zwanger bent of niet.

Dat ‘vriendje’ moet je zsm dumpen. Wat hij heeft gedaan is gewoon strafbaar.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hey. Heb je al een test gedaan? 

Nanoniem had het over de morning after pil: 👍

Volgens Fiom moet je voor een abortus toestemming hebben van je ouders. Het lijkt mij sowieso slim om dit te bespreken.. 

Liefs

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • 18 reacties
  • 3 februari 2025

Ik heb een zwangerschap test gedaan (2 voor de zekerheid). En ja ik ben helaas zwanger. Ik heb zoals veel van jullie zeiden ook gelijk me ouders verteld ze zijn erg boos op me maar ik hoop dat het snel voor bij gaat. Ik weet nog niet of ik het wil houden of niet. Dankjewel aan iedereen die tips gaf.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 24 reacties
  • 3 februari 2025

Hey, was je al van de 1e keer zwanger dan?  Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Blijjf je nu bij je vriend

Liefs

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 69 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi heel goed van je dat je het vertelde als ik jou was zou ik het sowiezo niet houden want zwangerschappen doen heel veel pijn, vooral als je 12 bent ook is dat gevaarlijk. Een kind hebben is een grote verantwoordelijkheid en kan je jeugd verpesten.

Maar ja jouw keuze groetjes

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • 18 reacties
  • 4 februari 2025
Zwientje schreef:

Hey, was je al van de 1e keer zwanger dan?  Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Blijjf je nu bij je vriend

Liefs

Ja ik denk dat ik van de eerste keer zwanger was want dat was maandje terug ongeveer en ik ben nu 3-4 weken 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

@Ameliaatje12 goed dat je een test hebt gedaan. Je zegt dat je niet weet of je "het" wil houden, maar weet wel dat dit een hele opgave is. Volgens mij kom je uit 2012, dus dat lijkt mij nog best wel jong. Maar dat is aan jou. Weet je "vriendje" het al? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 51 reacties
  • 4 februari 2025

Hey lieverd,

Wat dapper dat je het deelt. Weet dat er hulp is, www.erishulp.nl 

Je bent heel erg jong, weet je vriendje het al? Ik hoop dat je ouders je steunen, 

Sterkte en liefs

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • 18 reacties
  • 4 februari 2025

Hey,

@nieuwschierig_aapje  en ​@Paardenfan123 . Ja ik heb het me vriendje verteld hij was er van slag en duurde even voordat hij wouw praten. Hij heeft gezegd dat ik het kindje weg moet doen en als ik dat niet doe dat hij mij niet meer wil zien. Ik denk dat ik het met hem ga uitmaken omdat sommige van jullie al hebben gezegd hoe hij zich heeft gedraagt niet goed is, Maar denk ook wel dat ik de baby ga laten weg halen hoe slecht ik me er ook bij voel. 

Anomaly777
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 13 reacties
  • 5 februari 2025

jouw topic

Hoe moet je een jongen aftrekken

• 13 dagen geleden

Oké ik zit dus in een situatie. Ik heb nu al een paar keer afgesproken met een jonge die ik opzich wel leuk vind. De laatste keer dat we hebben afgesproken hadden we gezoend was echt geweldig, maar toen wouw hij dat ik hem ging aftrekken maar ik durfde dat toen niet want ik had het nog nooit gedaan en beetje eng maar nu wil ik dat wel. Dus mijn vraag is hoe doe je dat? 

Dertien dagen geleden wist je nog niet hoe je een jongen moest aftrekken. (check  topic)

En nu zeg je dat je 3-4wkn zwanger bent!

”Ja ik denk dat ik van de eerste keer zwanger was want dat was maandje terug ongeveer en ik ben nu 3-4 weken “.

Wat klopt hier niet… 

Kan nou niet een twee drie zeggen wat ik hier van moet geloven.

Check ook ff topic “hoe vraag je om sex”

A

@Ameliaatje12  heb jij al is seks gehad dan?

Haar antwoord:

@Anoniemeboy  Nee nog niet, maar wat maakt het uit? 

Geloofwaardig?

Hoe kun je nu dan al 3/4wkn zwanger zijn?

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • 18 reacties
  • 5 februari 2025

@Anomaly777  sorry dat ik stress in deze situatie hoor en niet alles op een rijtje heb maar voor jou zal ik alles even goed uitleggen. Ongeveer 2 weken terug me ex aftrokken dat snel leidde tot seks onbeschermd. En als ik toen niet zwanger was was het de dag er na wel. 

sorry dat ik niet alles 100% kan en wil vertellen. 

Anomaly777
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 13 reacties
  • 6 februari 2025

Zijn nou niet echt antwoorden op de vragen. 

Eerder ontwijkende antwoorden. 

Zoals deze:

“sorry dat ik niet alles 100% kan en wil vertellen. “

Niemand kent jou hier van gezicht of naam, je bent volledig anoniem. 

Je zegt dat je  3 tot4 weken zwanger bent, terwijl in een van je topics staat dat er nog geen seks geweest is en is pas een topic van 13 nu 14 dagen geleden????? zie ook in mijn kader van dit topic). 

Zie hier, jouw topic wat jij geschreven hebt:

@Anoniemeboy  Nee nog niet, maar wat maakt het uit? 

Hoe kun je nu dan al 3/4wkn zwanger zijn?

Mensen kunnen zich op internet mooi overal tussen uit kletsen, maar niet altijd. 

En ander lees toch maar ‘s je eigen topics goed door en vertel mij dat ik dit verzin. 

Lijkt mij niet echt of wel soms. 

Anomaly777
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 13 reacties
  • 6 februari 2025

Sorry dat ik het niet geloof maar zo denk ik er over. 

Doe ermee wat je wilt. 

Succes verder👋🏻

AnAnIEm
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 175 reacties
  • 6 februari 2025

Ik ben het eens met ​@Anomaly777 want als je al jouw topics leest tussen vandaag en 22 dagen geleden dan klopt er niks van de cronologie. Ik heb er een stuk of 8 gelezen, en wat blijkt: tussen 3 en 2 weke geleden had je nog niet gezoend en had je niet eens een vriend, wist je niks van aftrekken, was je nog niet ontmaagd etc en nu ben je plots een paar weker zwanger. Kijk zelf maar op je eigen topicslijst. 

Als het op een of andere rare manier wel waar is, besef dan dat je “ex” van 17 een strafbaar feit met een minderjarige gepleegd heeft. Daar kan ie een paar jaar de cel in gaan, dat hangt van de rechter af. Als jij of je ouders hem zomaar laten lopen, besef dan wel dat hij voor de kosten zou moeten opdraaien, want een baby en een kind en later een puber, dat kost hospitaal, dokter, kleren, eten, school, een woning… en je ouders moeten wel x*x*x zijn om dat allemaal zomaar zelf te willen betalen terwijl die kerel elders wel weer aan de slag gaat.  

Anomaly777
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 13 reacties
  • 6 februari 2025

@AnAnIEm 

Precies, goed uitgelegd AnAnIEm

Je haalt de woorden uit mn mond.

Helemaal eens met AnAnIEm

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Ik denk dat dit een account is van opa van 88 ngl

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1216 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi,

Wij zien dat dit topic veel aanleiding geeft tot discussie. In hoeverre een (deel van een) topic waar is of niet, laat zich moeilijk bepalen. 
In dit topic gaan de reacties niet meer over de vraag van de topicstarter. 
om deze reden sluiten we nu dit topic.

Groetjes, Mariska( De Kindertelefoon)

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen