Vraag

Hoe maak ik mensen duidelijk dat ik bi ben?

  • 10 August 2022
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Hi, ik ben een meisje van 15 en zit ik 4 vwo. Ik ben er een paar maanden geleden achtergekomen dat ik biseksueel ben.  Ik heb nog nooit een vriendje of vriendinnetje gehad maar wel mensen die me uitvroegen. Ik zei altijd nee, soms omdat ik die persoon niet mocht, of omdat ik mezelf te jong voelde om met iemand uit te gaan. Maar het afgelopen jaar ben ik zowel physiek als mentaal veel veranderd. Ik ook heb ik geleerd beter te functioneren in grote groepen mensen, en zal nu niet meer snel iemand afwijzen omdat ik me niet klaar voel, want dat is nu wel zo.

 

Anyway, ik ben dus nu open om met iemand uit te gaan  (niks seksueels of zo).

Ik zit op best een kleine school en ken best veel mensen bij naam of gezicht. Nou zit ik dit jaar in een nieuwe klas. Er ik weet dat er een aantal lesbische/bi meisjes in zitten. En ik weet dat ik na een aantal irritante aanvaringen met jongens (Wanneer ze me uitvragen en ik nee zeg) ik graag eens met een meisje wil omgaan (daten).

 

Hoe maak ik het duidelijk dat ik bi ben, en ook op vrouwen val, zonder het letterlijk te zeggen en de focus op mij te leggen?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ga een keertje shoppen of naar de bios met een van de meiden, gewoon een leuke dag van maken. Dan hoef je echt niet te zeggen dat je bi bent, eerst gewoon een paar keer met wat meiden afspreken en als je je daar comfortabel bij voelt kun je kijken of het onderwerp een keer voorbij komt in jullie gesprekken.

Hey,

 

Zoals johannesk al aangaf kan je misschien met een paar omgaan en leuke dingen doen.  Wanneer er een goed moment voor is kun je het zeggen. Als je bijvoorbeeld met het groepje bij een restaurantje ofzo of parkje zit kun je het ook vertellen zo weet gelijk de groep het, maar je kunt het natuurlijk ook eerst tegen 1 iemand zeggen als jij daar comfortabeler bij voelt. 

 

Groetjes Gebruiker c

Reageer