Vraag

hoe kom ik uit de kast?

  • 8 June 2020
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

hallo allemaal! paarseguppie hier!! in mijn vorige topic vroeg ik  hoe ik zeker wist dat ik bi ben. na een aantal youtube videos en tips wezen lezen. weet ik het ein de lijk (dat werd ook tijd hahah) IK BEN OFFICIEEL BI!!!! WOOHOOOOOOO!! nou, nu dat dat er eindelijk uit is! heb ik een volgende vraag….XD. hoe kom ik uit de kast? ik zelf heb een zus en een vader en moeder die niet gescheiden zijn. ik ben nog een beetje bang om het tegen mijn ouders te zeggen en ben er eigenlijk nog niet klaar voor om die stap te zetten. maar ik wil me wel graag voorbereiden (aangezien het nu pridemonth is yay) ik wil heeeel stiekem ook een keertje een vriendin zoeken. ik heb al een keertje een vriendje gehad(dat was niet te serieus) maar voor dat allemaal moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik op jongens EN meisjes val(vind ik). ik heb tegen mijn echte beste vriendin die ik elke dag zie het al gezegt. zij was posetief en suporte me als een gek! ik ga er alleen niet met haar over hebben want wat moet zij daar nou van weten??? dus bij deze: heeft iemand tips om uit de kast te komen??

 

kusjes,

pAaRSegUpPiE


7 reacties

Hey @paarseguppie ik ben homo, toen ik dit tegen mijn ouders zei werden zij heeeeel boos dus als ik jou was zou ik die kastdeur gwn op slot houden en de sleutel weg gooien

hey @Joriss . vervelend voor je dat het bij je ouders zo is gevallen!

 @paarseguppie .  fijn dat je er achter bent gekomen dat je bi bent en dus duidelijk heid hebt! ik kan niet echt tips geven maar , ik kan wel wat zeggen. als jij nog niet klaar bent voor die stap moet je gewoon rustig aan doen en het doen wanneer jij er klaar voor bent. , fijn dat je het al tegen een goede beste vriendin hebt gezegd , en fij dat ze positif reageerde..

tips heb ik zoals ik al zei niet , maar er zijn vast wat forumgebruikers die wel wat tips hebben. en maak je niet druk ! als jij er klaar voor bent is dat het belangrijkste en dat je gelukkig bent.
groetjes gebruiker c

 

Badge

@Joriss o m g wat verschrikkelijk lijkt dat mij! ik weet zeker dat je ouders het ooit zullen respecteren en je gewoon gelukkig kan verder leven met je vriend :kiss:

Hey paarseguppie

 

Je bent erachter gekomen dat je bi bent, en denkt eraan bij je gezin uit de kast te komen. 

 

Zou je liefst in één keer bij je gezin uit de kast komen, of eerder van gezinslid tot gezinslid? Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om eerst bij je zus uit de kast te komen, die je dan kan steunen wanneer je bij je moeder uit de kast komt, die je dan kunnen steunen wanneer je bij je vader uit de kast komt. 

 

Denk maar eens na over de methode waarmee je graag uit de kast zou komen. Schrijf je graag een briefje, stuur je liever een mail, gooi je dit er graag tijdens een gezinslunch uit of bak je liever een taart met regenboogglazuur? Probeer je in te beelden bij welke methode je je het beste zou voelen. 

 

Het is tenslotte helemaal geen vereiste om als biseksueel zijnde én jongens én meisjes gedatet te hebben. Je kan prima van jezelf weten biseksueel te zijn, en toch enkel tot nu toe relaties gehad hebben met jongens. Of je bi bent weet je van jezelf; je hoeft dit niet te “bewijzen” door met zowel jongens als meisjes te daten. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben ook bi en toen ik heb het tegen me ouders en een paar van mijn vriendinnen gezecht en me moeder had het al door omdat ik mijn aller beste vriendin leuk vond en mijn ouders reageerde heel relext en als je het niet recht in hun gezicht durft te zeggen dan kan je het ook op een briefje schrijven ik heb het eerst tegen me moeder gezecht want ik wist al dat zij het zou accepteren omdat haar zus lesbisch is alleen toen ik het tegen me vader ging vertellen vind ik het wel wat spannender en mijn broertje weet het nog niet omdat ik denk  dat hij daar hele iritate grapjes over gaat maken En ik ga het denk ik pas tegen familie zeggen als ik een vriendin heb

Badge

Avond Guppie!

Uit de kast komen zal hoe dan ook en voor welke seksualiteit dan ook een enorm awkward kut moment worden waar je je hele leven aan herinnerd zal worden. Persoonlijk raad ik je aan om het gewoon recht toe recht aan te zeggen, natuurlijk wel als je je er klaar voor voelt ;). 

Vind je het moeilijk om toch een geschikt moment te vinden? Probeer gespreksonderwerpen zoals seksualiteit misschien wat vaker aan de orde te laten komen en vertel het zo, of zeg het bijvoorbeeld gewoon onder het avondeten.

Neem in ieder geval je tijd en wees niet te onzeker over jezelf, je ouders zullen je hoe dan ook accepteren, je blijft hun zoon. 

Nog meer kusjes,

Jonas

Badge

Hi Guppie!

 

Uit de kast komen is iets lastigs. Sommige ouders zijn heel erg positief en steunen je, en andere steken hun neus op en nemen het niet serieus. Er is een kans dat je ouders het niet accepteren en denken dat het ´een phase´ is, of dat ze het geweldig vinden en blij zijn dat jij blij bent.


Mijn advies is om eerst te kijken wat je ouders vinden over de  LGBTQ+ community en wat hun meningen zijn. Als ze homophobisch zijn, zal ik voorlopig niet uit de kast komen en wachten totdat je ouder bent. Vinden ze het normaal en leuk dan geeft dat natuurlijk een signaal dat je hun veilig over je seksualiteit kan vertellen. Misschien kan je over het nieuws praten met een incident over de LGBTQ+ community en vragen wat hun vinden. Als ze iets niet begrijpen kan je hun altijd inlichten over het onderwerp en vertellen dat het normaal is als je niet hetero bent.

Je geeft zelf al aan dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Neem gerust alle tijd die je nodig hebt! Stel je verteld het aan je ouders en ze hebben toch een iets minder positieve reactie, zijn het alsnog je ouders en ze zullen altijd van je houden. :) 

 

Ik wens je heel veel success!
​​​​​​​Groetjes, Ella

 

Reageer