Skip to main content
Vraag

hoe kan ik uit de kast komen? *pan*

• March 24, 2026
  • 0 reacties
  • 60 Bekeken

Forum|alt.badge.img

*alle namen in deze topic zijn niet de echte namen*

Hoiiiiii

Ik ben Chris en ik ben in september van 2025 achter gekomen dat ik panseksueel (dit houd in dat ik op elke gender val) ben. Nu (meer dan 6 maanden later) zit ik er over na te denken om uit de kast te komen voor mijn familie, vrienden en klas. Op mijn school is er maar een vriend, Max, die dit weet, omdat hij zelf Genderflüide en, met als ik, pan is. Op hem heb ik ook een crush en dat weet hij zelf ook (hier doen we niks mee, maar ik zeg het toch 🤪). Hem het vertellen was mijn eerste stap naar uit de kast komen, maar nu zou ik graag iets meer uit de kast komen, zoals het me ouders vertellen. Ik heb alleen een paar kleine probleempjes, ik ben bang dat ik door me familie en vrienden het afkeuren en ik ben bang dat ik nog meer gepest word (op het moment word ik al gepest, yayyyyy 🫤). In mijn klas zelf zitten er wel 3 lgbtq+ kinderen (jammergenoeg niet me crush), maar hun durf ik het ook niet te vertellen, ondanks dat ze het gewoon zullen accepteren. 

Nu heb ik een paar vragen:

1.  Hoe kan ik hints geven aan mijn ouders/vrienden hierover?

2. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet nog meer word gepest nadat ik uit de kast ben?

3. Hoe kan ik het langzaam aan vertellen zonder dat iedereen het gelijk weet?

4. Als je uit de kast bent, hoe ging dat?

Groetjes van Mister 🫠