Skip to main content
Vraag

hoe kan ik ongezien seks hebben met vriendje van 12 jaar

• August 27, 2026
  • 5 reacties
  • 321 Bekeken

hoi,

ik ben een jongen van 17 en ik heb een vriendje op de zorgboerderij van 12 jaar. hoe kan ik ongezien sex met hem hebben en dat hij of ik geen geluid maken zodat de zorgboer komt kijken? ik had hem (vriendje) een keer ik zijn onderbroek naast me zien zitten en toen ik hem aanstootte toen wilde hij dat ik dat niet deed.

laat maar weten hoe het ongezien kan

5 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 27, 2026

Hoi ​@Senna_dog ,

voor je aan seks begint, is het heel belangrijk dat jullie het allebei wel willen. Je schrijft:

ik had hem (vriendje) een keer ik zijn onderbroek naast me zien zitten en toen ik hem aanstootte toen wilde hij dat ik dat niet deed

Dat klinkt niet alsof je vriendje het wil.

Bovendien is jullie leeftijdsverschil wel erg groot. Iemand van 12 en iemand van 17 verschillen behoorlijk in ontwikkeling.

In de wet staat hierover:

Seks met een minderjarige is in principe strafbaar, ook als het contact door beiden wordt gewenst. Tussen 12 en 16 jaar geldt echter dat het Openbaar Ministerie de jongere vraagt om zijn of haar mening, dit ‘zo mogelijk’ en in bepaalde gevallen (art. 167a Sv). Een jongen van 17 jaar die seksueel contact heeft met een meisje van 15 jaar dat daar geen bezwaar tegen heeft, zal hoogstwaarschijnlijk geen problemen krijgen met justitie. Seks met een kind jonger dan 12 jaar is altijd strafbaar.

( bron: Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport )

Als je wil, zou je een keer kunnen bellen of chatten met De Kindertelefoon om dit samen met de medewerker te bespreken. We zijn elke dag bereikbaar tussen 11 en 21 uur en het is gratis en anoniem.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Diana
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • August 27, 2026

Je hebt het over een zorgboerderij. Betekent dat misschien dat die jongen een verstandelijke of andere beperking heeft? Dat zou, naast het leeftijdsverschil en het feit dat hij zelf geen interesse toont, nog een extra reden zijn om hem met rust te laten.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 27, 2026

Seks is geen eenzijdig verhaal dat je eventjes doet als je zin hebt. Het is iets fijns en bijzonders tussen mensen die dat graag en bewust met elkaar willen doen. Op basis van gelijkheid. Dus niet zoals je het hier voorstelt. Zeker als iemand kwetsbaar is in een zorgomgeving lijkt mij. Hij wil niet wat jij wilt zo te lezen en dat moet je respecteren. Ga er liever van uit dat je iemand van ongeveer je eigen leeftijd ontmoet en daar na een tijdje verder mee mag als dat wederzijds is.  Dat is de gezonde gang van zaken. 

Liefs, Tover 

• Net nieuw
  • August 27, 2026

Het is erg duidelijk in je schrijven dat je bewust bent dat het allemaal illegaal en strafbaar is. Het benoemen van de zorgboerderij maakt alles alleen maar velen malen erger. Zelfs al zou je het ongezien lukken, dan sta je sowieso niet veel later oog in oog met de politie. Ik woon zelf op een zorgboederij, elk klein verschil in doen valt op en wordt meteen bevraagt. Daarnaast zijn er ook nog eens de cameras die overal en nergens verstopt zijn op de gemiddelde zorgboederij, dus je komt er hoe dan ook nooit mee weg. Laat hem alstjeblieft gewoon met rust, we wonen niet voor niets op een zorgboederij, hij zal het moeilijk genoeg hebben zonder dat je dit probeert. Daarnaast, als je om hem gaf, dan zou je dit hoe dan ook niet willen doen.

koeski
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 27, 2026

Het is altijd volgens de wet verkrachting als jij 17 een jongen van 12 dwingt of verleidt tot seks, zeker als je hem op een zorgboerderij ontmoet: hij is dan in een zwakke positie en kan niet akkoord gaan en dus is er absoluut spraak van verkrachting. 

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon*