Vraag

hoe ging het met jullie eerste keer vragen voor een bh?

  • 23 February 2024
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

heeeyy!!!

ik heb al eerder een topic geopend/geschreven over dat ik graag een bh wil! 
 

ik heb het nog niet gevraagd maar ik ga als ik weer ga shoppen met mijn moeder ofzo zeggen dat ik nieuwe topjes nodig heb en misschien komt ze er dan mee! :) het gaat waarschijnlijk heel raar klinken wat ik nu ga zeggen, maar mijn moeder komt weleens in de douche wanneer ik aan het douchen ben en ik schaam me dan dood😅😳. maar daar gaat het even niet om mijn moeder heeft wel verteld dat ik al borstjes kreeg dus aan de ene kant durf ik het wel te vragen maar aan de andere kant weer niet. Want mijn moeder verteld best wel snel dingen door aan haar vriendinnen en dan schaam ik mij.  Nouja, ze heeft niet dit soort dingen verteld maar ik denk wel dat ze dat zou doen.

 

maar ik in ieder geval is mijn vraag eigenlijk, hoe ging het met jullie eerste keer vragen voor een bh, was je moeder zo van “maar die heb je nog helemaal niet nodig” of zo van “tuurlijk ik ga ze voor je kopen!” Meer die richting zegmaar. 

vertel alsjeblieft hoe jullie het gevraagd hebben en/of hoe jullie moeder reageerde! (Of vader natuurlijk). 
hebben mensen trouwens ook weleens gehad dat je moeder nee zei!? 

laat me weten!! 🙂


5 reacties

Badge

Hai @pipxc! Het is best wel normaal dat je je schaamt als je moeder de douche in komt lopen. Heb ik zelf ook, aangezien mijn borsten ook steeds groter worden, mijn benen breder worden en ik haar krijg op plaatsen waar ik niet wil. Het is volkomen normaal 😘. Ik weet dat je deze topic al 2 maanden geleden hebt geplaatst en dat je het of al wel of nog niet hebt gevraagd. Ik zou het gewoon vragen. Het is namelijk aan jou en niet aan je moeder om te bepalen of je wel of niet een bh draagt. En wees echt heel erg duidelijk met dat je niet wilt dat ze het aan haar vriendinnen vertelt. 

Mijn moeder reageerde heel erg positief. Ze begreep het volkomen, ik hoop dat dat bij jou ook gebeurd/is gebeurd.

 

Veel succes!!!!💘💞

Reputatie 2
Badge

moeders (ouders) denken dat hun kindje een kindje blijft en ik denk dat ze vergeten dat het niet zomaar een kindje is maar een opgroeiende mens die binnen x jaar een volwassen vrouw is. 

borsten groeien soms snel en ik begrijp dat je als ze een beetje te “groot” worden of aanvoelen dat je dan een bh wil en niet alleen maar leuke topjes, ofwel is het echt nodig ofwel dat jij je er dan zekerder door zou voelen. 

ik kan me nie voorstellen dat een moeder nee zou zeggen tegen een eerste bh(tje) of bikini(tje) kopen ze zou toch  moeten herinneren dat ze vroeger het zelfste probleem of verlangen had? 

ik denk dat je hier gwoon met haar moet over praten en als het niet voor nu is, dan is het binnen een paar maanden zowiezo toch een issue… 

zo duur zijn die dingen nu ook weer niet en een BH is geen seksding maar een kledingstuk. 

bij mij thuis was daar geen probleem over, alleen weer het irritante “o mijn meisje wordt volwassen” net als bij de eerste regels de eerste BH en het eerste vriendje: moeders hebben problemen om hun kindje los te laten - maar dat ze het aan haar vriendinnen zou vertellen daar zou ik egt wel grrrr om zijn! 

sukses! 

Reputatie 4
Badge +2

Doe maar gewoon! En zeg dat je absoluut niet wilt dat ze het doorverteld

Succes!

Xxx CuteFlower

Reputatie 4
Badge +1

 heyy even een update ik durf het eigenlijk nog steeds niet te vragen want ik heb nog niet hele grote maar het lijkt mij gewoon fijner zitten enzo ❤️

Reputatie 5
Badge +5

@pipxc gewoon snel vragen, denk dat mams het heel goed begrijpt. Ook al zijn ze nog niet zo groot, denk dat het wel fijner is om er eentje te gaan dragen. 

Reageer