Vraag

Help! wat moet ik doen met mijn gender?

  • 26 November 2020
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben een jongen van 16 jaar. Sinds kort twijfel ik veel over wat voor gender ik zou zijn, eigenlijk geloof ik niet in genders en denk ik dat het door de maatschappij wordt beslist en dus van nature niet bestaat. Ik ben helemaal tevreden over mijn ding beneden en zou ook niks willen aanpassen ofzo. Wel zou ik me wat vrouwelijker willen kleden, het lijkt me namelijk heel mooi om bijvoorbeeld een jurk te dragen, maar ik weet niet of ik dat zou durven, ook heb ik geen idee hoe ik eraan zou moeten komen. Of moet ik me gewoon alleen als jongen blijven kleden omdat dat gewoon makkelijker is? 


5 reacties

Badge

Hoi!

Ik vind het heel stoer dat je er al over nadenkt, ik denk dat het goed is om een een keer een jurk van jouw moeder of je zus (als je die hebt) te pakken. 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Daan1958

Ik denk dat ik je hier goed mee kan helpen want ik ben van jongen naar meisje gegaan en als je dat nog niet wist: Het heet transgender. Dat betekent dat je van het ene gender naar het andere gaat. Als je het fijner vind om in jurken rond te lopen moet jij dat gewoon doen maar niet in een keer. Eerst met jouw ouders of een ander vertrouwenspersoon over hebben. Daarna met jouw school want dat moet je eerst zeggen want anders gaan mensen heel veel vragen stellen en denken dat je raar bent ofzo. Je moet je echt niet verbergen voor wie je van binnen bent, want dan ga je je alleen maar rot voelen en dat wil niemand

Gr geennaam5

hey hoii!!

 

je hoeft ook niet te labelen hoor! als jij je maar oke voelt in je lichaam! en het tegenwoordig redelijk normaal dat jongens vrouwen kleding aan doen! crops en rokjes zijn hottt!!!! 

je kan altijd zelf kleren bestellen en een rokje ofzoiets erbij doen. maar ga wel eerst goed voor de spiegel staan want jij moet je er comfortabel in voelen. je hoeft het ook nog niet meteen op school aan maar probeer dan eerst in huis of het oke voelt. als dat zo is zou het ook wel oke zijn op je school! 

xxx a lesbiannn

hey hoii!!

 

je hoeft ook niet te labelen hoor! als jij je maar oke voelt in je lichaam! en het tegenwoordig redelijk normaal dat jongens vrouwen kleding aan doen! crops en rokjes zijn hottt!!!! 

je kan altijd zelf kleren bestellen en een rokje ofzoiets erbij doen. maar ga wel eerst goed voor de spiegel staan want jij moet je er comfortabel in voelen. je hoeft het ook nog niet meteen op school aan maar probeer dan eerst in huis of het oke voelt. als dat zo is zou het ook wel oke zijn op je school! 

xxx a lesbiannn

omggg im so sorryyy i misgenderd you😱 aaahhh soorryyy soorryy sorryyy!!!

Reputatie 7
Badge +17

Hey ik ben een jongen en ik vind ook dat je moet mogen dragen wat je wil. Ik draag soms rokjes zoals kilt en camo rokje maar nooit naar school dat durf ik niet. Het is eigenlijk jammer dat dat zo moet.  En het zou indd niet uit moeten maken welk gender ofzo om aan te doen wat je wil.  Ik ga dus voor het voorjaar een mooi rokje uitzoeken en een stoere korte broek en ik heb mij voorgenomen ook in rok naar buiten te gaan. Ik fiets veel en hou van zeilen maar ook lopen. En ik wil mij ook vrij voelen dus straks als het weer kan is mijn eerste looptocht in rokje !

Gtrz Julian

Reageer