Skip to main content
Vraag

help ben verliefd op een lerares

• June 8, 2020
  • 7 reacties
  • 224 Bekeken

Help ik ben verliefd op mijn biologie docent ik vind haar echt leuk hoe moet ik dit aanpakken? 

7 reacties

• June 8, 2020

Hey @Anonimiteit . 

Ik weet niet of dit handig is ,dus ik zou het niet aanraden.

Maar als je het wilt, kan het misschien helpen om complimenten te geven aan haar.

weet je trouwens ook of ze al getrouwd is? 

Maar mij lijkt hetverstandiger om iemand te kiezen van je eige leeftijd.

Groetjes gebruiker c 

• June 8, 2020

Ik kan er ook niets aan doen C en ze is al getrouwd ja en het helpt ook niet dat ik een van de betere leerlingen ben 

• June 8, 2020

Oke, misschien wat ik ga zeggen ga je niet leuk vinden ,maar misschien kan je het tegen haar zeggen wat je voelt ook al weet je dat het niks word. Maar dan heb je dat hoofdstuk afgesloten. Je kan er ook voor kiezen om haar te vergeten .  Ik weet niet of je volgend jaar ook les hebt van haar, maar anders kan je dat tegen je mentor zeggen ofzo dat hij daar rekening mee houd in de indeling.

Groetjes gebruiker c 

• June 8, 2020

hey  het is ook niet heel erg hoor, je bent vast niet de enige die ooit verliefd op haar is geweest. En daarbij het komt best vaak voor dat leerlingen de docent leuk vinden. Als je me snapt.

• June 8, 2020

Hoi

Je bent verliefd op je docent biologie; kan gebeuren. Jij hebt geen controle over je gevoelens. Zoals Gebruiker c je aanraadde zou je ofwel je gevoelens kunnen bekennen om dit hoofdstuk af te sluiten, ofwel je gevoelens voor jezelf kunnen houden. Denk eraan dat je je gevoelens niet wegdrukt; weggedrukte gevoelens worden namelijk sterker. Wat je wel zou kunnen doen, is wat je voelt noteren in een schriftje. Op die manier besteed je de nodige aandacht aan wat je voelt.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik de wijze van aanpakken laten afhangen van deze docent. Is de docent begripvol en wel chill? Dan zou ik, ondanks mijn verlegen karakter, mijn gevoelens misschien wel durven bekennen, met als doel daarna verder te kunnen met mijn leven. Is de docent echter niet iemand waar je goed mee kan praten, zou ik eerder op mezelf met mijn gevoelens aan de slag gaan, bijvoorbeeld door ze op te schrijven. 

Voor de duidelijkheid vermeld ik er graag even bij dat het in geen geval de bedoeling is om een relatie of iets dergelijks aan te gaan met een docent. Dat zou namelijk erg verkeerd zijn; zowel door jullie leeftijdsverschil als door de docent-leerling verhouding. 

Gr. Kenshin

• June 8, 2020

Dank jullie wel voor jullie advies 

• June 8, 2020

Ik ga even met de vlinderslag tegen de stroming in.

Natuurlijk is het slechts mijn advies,  maar het zou een beetje stom zijn van mij als ik andermans advies zou verkopen als het mijne…

In ieder geval:
Ik denk niet dat het aan te raden is om  deze gevoelens met een docent te delen.
Zelf ben ik niet zo’n fan van die ongemakkelijke situaties en dat kan dit dus worden.
Het lijkt mij niet echt iets dat lang onthouden zou moeten worden.
Misschien kun je het dus beter voor jezelf houden en wachten tot ook deze vlam weer uitdooft.
Leuk kan het niet zijn, maar ik vind het nodig om ook deze hoek in te slaan.

Hopelijk kun jij nu iets beter uitvogelen wat jij gaat doen.