Skip to main content

Alsjeblieft, help me. Wij komen net terug van vakantie en hebben de hele dag in de auto gezeten. Toen we bij de lunch naar de wc gingen en ik wat wc papier pakte en mijn voorkant afveegde na het plassen veegde ik bloed. Ik schrok me rot en dacht ik ben kapot of ongesteld maar ik besloot nog even te wachten. (ik ben nog nooit ongesteld geweest) Ik deed wat wc papier in mijn onderbroek voor de zekerheid. Bij de 2e stop veegde ik weer en er zat niets dus ik dacht gelukkig niets aan de hand, doe maar chill. Nu zijn we thuis en ik ga naar de wc. Geen bloed in mijn onderbroek gelukkig. Ik veeg weer me voorkant af en er zat echt heel veel op het wc papier. Slijm wat helemaal rood is maar echt heel veel. Ik had trouwens vanochtend wel al een beetje buikpijn. Ik heb besloten dat ik voor het slapen een witte onderbroek aandoe en dan morgen kijk. Ik kan mama echt 100% vertrouwen, maar het was zo’n lange dag dus ik wou haar niet lastigvallen en ik kon haar eig niet echt privé spreken. Sorry voor het lastigvallen maar nu je het hebt gelezen wil je ALSJEBLIEFT advies geven. Xx, sorry, @AnoniemMeisje1 

Het kan wel zijn dat je ongesteld bent geworden, maar echt het begin dan, dan bloed je meestal niet veel. Of je hebt gewoon een wondje daar beneden. Dat slijm is witverlies, dat is om je vagina schoon te houden, maar is wel raar dat er bloed bij zit, is normaalgezien niet als je niet ongesteld bent. 

Ik snap dat je je moeder er niet mee wil lastigvallen voor vandaag dus wat ik zou aanraden is om maandverband in te doen als je dat hebt thuis (als je niet weet hoe dat moet zeg maar even dan en dan schrijf ik wel een stappenplan) en het dan wel zeker zeggen tegen je moeder morgen. 

Succes! 

Liefs

Anoniem789 

 


Heyyy @AnoniemMeisje1 ,

Ik denk wel dat je ongesteld bent, misschien kan je als je weet waar de maandverband(van je moeder of zus) ligt er eentje pakken en dan inderdaad morgen kijken hoe het er dan voor staat en er dan met je moeder over praten. maar je kan het best wel naar je moeder gaan, ik denk niet dat ze echt vind dat je haar lastig valt, hoor! Misschien is ze heel moe maar ik denk dat ze liever wilt dat je het verteld... Je zou ook op internet symtonen (van eerste ik ongesteld zijn)  kunnen opzoeken en kijken of dat een beetje overeenkomt met jou vandaag. Anders kan je er altijd nog met de KT bellen of chatten, dat is anoniem.  

Succes✨️🤗


Kan iemand alsjeblieft reageren moet ik het tegen mijn moeder zeggen of niet??


heel erg bedakt iedereen, ik weet niet hoe ik maandverband in moet doen en ik heb denk ik geen wondje want ik heb nergens aan gezeten, maar ik zeg het morgen tegen mama, dankjewel!!


Natuurlijk tegen je moeder zeggen


Beste @Anoniem789 , 

je vertelt mij dat je dat meestal niet hebt, bloed in je afscheiding als je niet ongesteld bent. Maar ik ben nog nooit ongesteld geweest. Is het dan wel normaal? Op Google stond dat je meestal als je voor d eerste keer ongesteld wordt bruine afscheiding hebt maar ik heb dat niet. Sorry voor de vragen, xx


Ik zal even een stappenplan maken hoe je een maandverband indoet: 

1) pak een maandverband en je ziet dat er een plastieke 'case' omzit, je trekt deze open

2) daarin zit een maandverband, dus je trekt de case er helemaal vanaf 

3) nu heb je je maandverbandje, je gaat zien dat je een kleverige kant hebt en een niet kleverige kant hebt. 

4) de kleverige kant plak je in je onderbroek. Het handigste is als je op het toilet zit met je benen een beetje open en je onderbroek naar beneden gezakt tussen je benen

( 5)ik weet niet of je een maandverband met vleugels hebt of niet maar stel die heeft vleugels, dan heb je aan de bovenkant dus aan de niet kleverige kant ja 2 precies vleugeltjes met een papiertje overheen, dat papiertje trek je er af en die vleugeltjes die vouw je om naar de onderkant van je onderbroek; als je geen vleugeltjes hebt sla je deze stap over) 

6) nu ben je klaar, het afval wat je eraf hebt gehaald gooi je nu in de vuilbak, doe nu gewoon je onderbroek aan

 

Er zijn verschillende maandverbanden maar ik heb nu uitgelegd hoe je het indoet wat het meeste voorkomt. 

Er zijn ook verschillende maten van maandverbanden, je zal misschien op de verpakking zien staan normal of night ofzo, maar dat is voor nu nog niet belangrijk aangezien je nog niet heel veel bloedverlies hebt, vraag dit morgen ook even aan je moeder

 

Ik ga nog proberen een filmpje te vinden, want mijn uitleg is nogal chaotisch 

 

Succes 

Anoniem789 


Ik heb een filmpje gevonden: https://youtu.be/Rj3tRnU-imQ?si=FNGS82VFBM6r0Bg6 je hoeft echt niet perse dát merk te hebben. 

Als er nog vragen zijn laat het dan maar weten!

 


Over je vraag: 

Ik ben geen dokter maar het ding is wel, bloed wordt bruin als je dat lang zitten, dus met andere woorden als je voor het eerst ongesteld wordt zit dat bloed er waarschijnlijk al wel even en daardoor ziet dat denk ik bruin te eerste keer. Maar het kan zijn dat dat er bij jou nog niet zo heel lang zat en dat het daardoor nog rood is. 

Ik maak me er niet perse zorgen over. 

Liefs 

Anoniem789 


Ik ben ongesteld geworden want er kwam nog meer bloed en mama heeft alles uitgelegd, dankjewel iedereen


Graag gedaan! 


Reageer