Vraag

Heb ik te grote borsten


Badge

Hey

ik ben Sophie 13 jaar

en zit sinds m’n 11de in de puberteit ik kreeg als eerste borsten en werd ook op de basisschool ongesteld.

ik draag nog geen beha’s eig alleen topjes/sportbeha’s die nu eig geen goeie steun meer geven.

ik zou graag willen overstappen naar een beha maar ik weet niet hoe ik dit tegen mijn moeder moet zeggen.

zelf heb ik al geprobeerd te meten wat m’n cup is en dat is ong b70.

zijn mijn borsten te groot?

en wat vinden jongens ervan?

 

dit was het.

groetjes Sophie

 


46 reacties

Badge

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 7

Hoi Sophie22,

Het is erg normaal dat je borsten krijgt en je moet je er zeker niet voor schamen. Je bent nog volop in ontwikkeling en je borsten en de rest van je lichaam zal nog veel meer groeien. Maak je vooral niet druk om wat anderen van je denken, ookal is dit misschien erg moeilijk. Iedereen heeft een ander lichaam en ontwikkelt anders, dus vergelijken met anderen heeft weinig zin. Wees gewoon blij met wat je hebt, je kan er niets anders van maken toch? ;)

Ik vond het zelf vroeger ook erg moeilijk om mijn eerste bh's te kopen. Ieder meisje heeft dat toch wel? Het is natuurlijk best een grote stap om je eerste bh te kopen, wat eigenlijk best wel voelt als een van de eerste stappen naar een vrouw worden. En dat mag best wel spannend zijn! Het is immers allemaal nieuw, maar weet dat dit volkomen normaal is! Bijna iedere vrouw draagt een bh, ook je moeder. Dus ze zal het helemaal niet raar vinden als je vraagt om eens te gaan shoppen voor bh's. Je kan bijvoorbeeld eens zeggen tegen haar dat je topjes die je nu draagt erg klein zijn en dat je graag eens wat nieuws wilt kopen. 

Veel succes ermee!

Groetjes,

Tess

Hoi Sophie!

 

Je borsten zijn helemaal niet te groot. Iedereen heeft andere borsten, en de een krijgt het wat eerder dan de ander. 

Ik zou het wel gewoon aan je moeder vragen, want er is niks om je voor te schamen. Als ze niet genoeg ondersteuning meer bieden, dan heb je toch echt een bh nodig. 

En reageer alstjeblieft niet op Niels, want van hem ga je niet veel wijzer worden.

Mijn tip: vraag het gewoon aan je moeder, je moeder zal het echt wel begrijpen en gaat dan (hopelijk) mee een bh halen voor jou.

 

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje geholpen

Groetjes, Isabelle

 

Reputatie 3
Badge +4

Hey geloof me het is normaal ik heb iets kleinere dan jij en zit pas in de 1e dus.. 

mij zou je er gwn nie voor schamen en een keer naar je moeder gaan en vragen of je een (kinder) bh mag en als je dat nie durf gwn alleen naar de winkel gaan en het een tijdje geheim houden 

Ik ben 15 en heb maat E70 bijna F70. Maar dat had ik al vanaf mijn 13 de 

ik  ben een jongen (15). ik vind het wel aantrekkelijk als een vrouw/ meisje wat vollere bosten heeft.

 

Hey girl het maakt echt niet uit hoe groot je borsten zijn wees niet onzeker je lichaam is je lichaam je kan er niks aan veranderen. Er zijn eindeloos meisjes die op de basisschool ongesteld  worden. Je bent prachtig maak je niet zorgen. Iedereen is anders. Je hoeft echt niet bang te zijn girl. Je bent vast een heel leuke meid. Je lichaam draait er niet om het gaat om je innerlijk. En ik zou het toch aan je moeder vragen van die bh als je dat echt niet durft kan je het altijd aan iemand anders vragen die je vertrouwd zoals je tante of je vrienden ofzo. En ik denk dat jongens het heel aantrekkelijk vinden maar dat maakt toch niet uit.Liefs een meisje

 

als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Badge

Thnx🥰

graag gedaan😍

Reputatie 3
Badge +3

Hey ik ben zelf ook 13 en nog niet ongesteld maar ik heb zelf ook heel groten borsten maar ben er totaal niet blij mee ik wil niet ongesteld worden en geen grote borsten hebben maar ja t is maar zo .....ik moet ook nu een bh dragen maar dat wil ik niet ik draag nu gwoon sportbhs die zitten chil maar die geven idd niet heel veel steun... wat ik laats heb geprobeerd wat heel chil was dat ik bij de hema heb je van die elastische topjes die totaal geen steun geven maar echt heerlijk zitten... die heb ik onder mn bh gedaan en dat zit heel chil en dan heb je nergens last van

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +1

hey ik ben een jongen en je hoeft je er niet voor te schamen 

Mensen vinden je alleen maar leuker(;

Hee sophie22

 

ik ben zelf ook jongen als je wat dwars zit over je lichaam ik zou het gwn delen en kijken wat andere er van vinden en of ze je kunnen helpen.

Het Sophie. Het enige wat ik je kan vertellen is dat jongens ze waarschijnlijk mooi vinden

Badge +1

Hey,

Ik had het zelfde probleem en toen heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ik hemden nodig had en toen had ik dus een excuus om die te gaan kopen en toen heb ik er gewoon bhs bij gekocht.

Heey sophie!

Ten eerste, je kan gewoon vragen aan je moeder of je een bh mag. Het hoort er bij, ze vind het echt niet raar als jij er behoefte aan hebt.

En iedere borst is verschillend, dus dat maakt niks uit. Je moet blij met je zelf! 

xx Indy

Hey sophie, moet jij zlef kleding kopen(kleedgeld)? 

Zo ja, koop gewoon bh's. Online, of in de winkel. Als de kledingwinkels bij jouw in de buurt nog open zijn.

Zo nee, ga met je moeder in gesprek. Desnoods stuur je haar een appje waarin je zegt dat je graag bh's wil dragen. 

 

Ben zelf jongen en denk dat mensen je alleen maar aantrekkelijker vinden met grote 🍒.

Wees alsjeblieft niet onzeker

Groetjes,

Van mij

Reputatie 2
Badge +1

Ja nee als je 13 bent valt B 70 wel mee ik ben 13 en zit in de 2e heb C70 ben ook al ongesteld geweest….

Hoi, jongens vinden grote borsten geil. Groetjes

Badge

K ben zelf een jongen en vind het zeker niet erg als een meid grote borsten heeft. Voor de jongens hoef je je niet druk te maken, want die vinden dat 9/10x juist mooier of leuker

Reputatie 2
Badge +1

hoe groter hoe beter

Badge

Ligt er aan wat jij vind. Ik ben zelf 12 en heb 85c

Reageer