Vraag

Half uit de kast komen/ lesbisch

  • 1 July 2018
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik ben erg blij dat jij dit leest!

Ik ben een meisje van 15 jaar met asperger (autisme) dus ik vind sociaal contact best moeilijk, net zoals open zijn over mijn gevoelens. En zoals vele weten, is uit de kast komen ook erg moeilijk, je vertelt open hoe je je voelt. En ik geloofde altijd dat hetero zijn normaal was. Maar ik voelde er nooit wat bij, bij jongens. Dus ik weet dat ik lesbisch ben. Ik ben er trots op, zo ben ik nou eenmaal. Ik vind dat ik er voor uit moet komen.

Ik heb het tegen 2 hele goede school vrienden vertelt. En 1 van hen is dan homo. Maar ik vond dat echt eng, om hun het te vertellen. Mijn hart ging toen zo hoog, niet normaal. Maar het luchte wel op om het te vertellen. Ik voel nu meer mijzelf bij hun.


Maar mijn ouders weten het dus nog niet, ik weet dat ze het wel gaan accepteren, maar het is toch een bevestiging. Ik weet dus echt niet hoe ik ze het moet vertellen, want zij denken dat ik op en top hetero ben. Maar waarom durft ik het niet te vertellen, waar ben ik zo bang voor.

Ik ben dus voor 2 mensen uit de kast gekomen, en ik dat durf niet bij meer mensen, zelfs mijn ouders niet.

Kan iemand mij helpen?

2 reacties

Zou je misschien een van die vrienden kunnen vragen om jou te helpen daarmee?
Dan kunnen ze zou geruststellen tijdens een gesprek met jouw ouders.

Of je zou het op een andere manier kunnen doen: een brief of een bericht bijvoorbeeld.

Misschien heb je daar iets aan, maar je zult waarschijnlijk wat meer hebben aan andere reacties.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zelf ben ik van plan met een brief het m'n ouders te vertellen. En wat de rest van de wereld betreft... Vertel het ze als je er klaar voor bent. Niemand hoeft het te weten als jij dat niet wilt! Heel erg veel succes hopelijk heb je er iets aan

Reageer