Vraag

gender twijfels

  • 16 May 2020
  • 8 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

hoii, ik ben een “meisje” van 14 en ik ben biseksueel.

ik heb laatst wat twijfels gehad over mijn gender, ik vroeg mijzelf ook af: hoe weet je of je een jongen of meisje bent? ik heb nooit echt ECHT gevoeld “ik ben een meisjee!!!” maar ook nooit gevoeld “ik ben een jongen” ik voelde me opzich altijd wel prima in mijn lichaam, ik heb dus een beetje opgezocht en dit is een beetje wat ik voel

non-binair

demigirl

genderfluid

agender

of gwn genderqueer

of vrouw

maar ik heb dus dat ik me dus zo voel

vrouw-------me-----------------------------man

ik zit een beetje op deze plaats

maar ik heb dus dagen dat ik me heel vrouwlijk kan voelen maar meestal hou ik van een beetje stoere kleding ik shop ook wel bij de mannen afdeling best vaak omdat ik het te tutig vind de vrouwen afdeling

kan iemand mij helpen?


8 reacties

Er bestaan ook tomboys, gewoon stoerdere vrouwen, vrouwen die meer genderneutrale/mannenkleding dragen, maar nog steeds vrouw zijn. Ik wil je een ding zeggen, experimenteren met geslacht kan opzich niet heel veel kwaad, maar ga geen medische stappen zetten om 1 jaar later weer spijt te hebben. Sowieso hoort het een beetje bij de leeftijd. Ik denk alleen dat er veel te veel in hokjes gedacht word, (en sorry, maar vooral door vrouwen) Bijv: als een jonge vrouw haarzelf in deze tijd niet 100 procent vrouwelijk voelt, gaat ze geslachten opzoeken, en komt ze op genderfluid, genderqueer, demigirl etce etc etc uit. Als een man zich niet 100 procent mannelijk voelt zal hij op een uitzondering na, nog steeds een man blijven. 

Maar goed ik wijk af, doe vooral wat je leuk vind, draag wat je leuk vind, ik kan je niet tegenhouden. Doe veel research praat met mensen, en bedenk 100 misschien wel 1000 keer of je echt zo bent. 

joe 

Badge

Er bestaan ook tomboys, gewoon stoerdere vrouwen, vrouwen die meer genderneutrale/mannenkleding dragen, maar nog steeds vrouw zijn. Ik wil je een ding zeggen, experimenteren met geslacht kan opzich niet heel veel kwaad, maar ga geen medische stappen zetten om 1 jaar later weer spijt te hebben. Sowieso hoort het een beetje bij de leeftijd. Ik denk alleen dat er veel te veel in hokjes gedacht word, (en sorry, maar vooral door vrouwen) Bijv: als een jonge vrouw haarzelf in deze tijd niet 100 procent vrouwelijk voelt, gaat ze geslachten opzoeken, en komt ze op genderfluid, genderqueer, demigirl etce etc etc uit. Als een man zich niet 100 procent mannelijk voelt zal hij op een uitzondering na, nog steeds een man blijven. 

Maar goed ik wijk af, doe vooral wat je leuk vind, draag wat je leuk vind, ik kan je niet tegenhouden. Doe veel research praat met mensen, en bedenk 100 misschien wel 1000 keer of je echt zo bent. 

joe 

zelf heb ik al best veel achter de rug met mijn achtergrond met biseksueel, en het zo heel goed zijn dat ik gewoon een tomboy ben maar ik heb gewoon veel twijfels en ik hoop dat mensen mij kunnen helpen hier maaar dankje voor je reactie ik waardeer get zeer zeker :)

-vegatarisch

Badge

Wat maakt het uit? Waarom zou je er een stempel op willen plakken?

hey 

 

je twijfelt over je gender.

je weet niet precies wat voor gender je bent. dat is niet erg. veel mensen gaan twijfelen als ze 13/14 bent.

mij heeft het geholpen om verhalen van mensen die zich intensiveren als non-binair, genderfluid, agender, genderqueer en transjongen wouw ik juist niet lezen want ik wouw niet dat het echt was... maar ja uiteindelijk heb ik wel een verhaal gelezen en ja zo voel ik me.  

 

het is echt niet erg dat je twijfels hebt. dat heb ik ookb nog steeds. het helpt om er over te praten... 

 

groetjes blue 

Reputatie 2
Badge +1

Hi, ik weet niet of ik je kan helpen maar ik wilde even zeggen dat het echt niet raar is! Ik ben zelf ook 14 en ik heb precies dezelfde struggle als jij. Ik denk gewoon dat je het maar een beetje moet laten gaan, het is niet nodig om jezelf in een hokje te kunnen plaatsen. Ik snap je wel want ik vind het zelf ook irritant.

<333

 

Badge

Hi, ik weet niet of ik je kan helpen maar ik wilde even zeggen dat het echt niet raar is! Ik ben zelf ook 14 en ik heb precies dezelfde struggle als jij. Ik denk gewoon dat je het maar een beetje moet laten gaan, het is niet nodig om jezelf in een hokje te kunnen plaatsen. Ik snap je wel want ik vind het zelf ook irritant.

<333

 


ja, ik dnek dat ik het even moet llaten inzinken en ik kan er later misschien nog wat mee doen maar  ja ik vind labels best fijn ookal snap ik heel goed dat mensen dat niet fijn vinden tho en die laat ik daar ook mee ik accepteer dat en ja ik ga het gewoon nog even laten

Badge

hey 

 

je twijfelt over je gender.

je weet niet precies wat voor gender je bent. dat is niet erg. veel mensen gaan twijfelen als ze 13/14 bent.

mij heeft het geholpen om verhalen van mensen die zich intensiveren als non-binair, genderfluid, agender, genderqueer en transjongen wouw ik juist niet lezen want ik wouw niet dat het echt was... maar ja uiteindelijk heb ik wel een verhaal gelezen en ja zo voel ik me.  

 

het is echt niet erg dat je twijfels hebt. dat heb ik ookb nog steeds. het helpt om er over te praten... 

 

groetjes blue 


ik zie dat je als gender voor transjongen hebt gekozen maar je hebt wel twijfels? en waar heb je die verhalen gelezen misschien inspireert het mij een beetje :)

Badge

Wat maakt het uit? Waarom zou je er een stempel op willen plakken?


ik vind het fijn om duidelijkheid te hebben en een label helpt mij daar heel erg mee ookal weet ik dus niet of ik wel een label nodig heb dus zoals ik als zei ik laat het maar even inzinken

Reageer