Vraag

geheim voor ouders

  • 23 April 2020
  • 2 reacties
  • 374 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, ik ben een jongen 16 jaar, en ik heb sinds ik 13 was nudes gestuurd via snap en van die apps, sommige was te zien wie ik ben maar de meeste was het niet te zien wie ik was. Ik ben er tot nu toe gelukkig nog niet mee lastiggevallen. Nu is mijn eerste vraag, ga ik er ooit mee lastiggevallen worden over de foto’s en filmpjes die ik heb gestuurd? Het andere is dat ik voor de camera heb gestript voor mijn neef. Moeten mijn ouders dit echt weten of kan ik het als geheim voor ze houden? Wat zouden jullie doen?


2 reacties

Hoi

 

Of je nog zal lastiggevallen worden voor de foto’s en video’s die je gedeeld hebt, valt moeilijk te voorspellen. Stuurde je deze overwegend naar kennissen, of ook naar personen die je niet kende?

 

De keuze of je je ouders hier graag over inlicht, ligt bij jou. Misschien vind je het wel prettig om je ouders aan je zijde te hebben voor het geval iets misgaat met de foto’s. Als je nu alvast vertelt dat er beelden van je zijn, zullen je ouders minder uit de lucht vallen dan moest je er op het laatste moment, wanneer je er bijvoorbeeld mee lastiggevallen wordt, mee aankomen. 

 

Denk je je neef hierop te durven aanspreken? Als je neef een respect- en begripvolle jongen is, zou hij je gerust kunnen stellen dat er met jouw beelden die hij bezit niets zal gebeuren. Vermoed je echter dat hij kwade bedoelingen kan hebben, zou je je ouders erbij kunnen betrekken. 

 

Gr. Kenshin

Als je je schaamt geheim houden.

Met je neef praten of hij niet wil verspreiden.


Waar heb je de nudes naartoe gestuurd? Onbekenden: belanden overal. Bekenden: miss ook overal maar wel vertrouwelijk (als je dat zegt).

 

mvg 

 

Aapje

Reageer