Vraag

doorzichtig sperma

  • 2 July 2023
  • 5 reacties
  • 306 Bekeken

Badge

Ik ben een jongen van 16 jaar,

bij het aftrekken is mijn sperma altijd doorzichtig en nooit wit, ik maak me zorgen dat er iets mis is met mijn teelballen. Hoe zorg ik ervoor dat het normaal word?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anoniem1326476,

 

ff een vraagje:

sinds wanneer heb je sperma?

Ik bdl, in het begin had ik ook alleen maar doorzichtig en later pas wit, dus misschien ben jij wat later in de puberteit en is ‘alles’ iets later en krijg je straks ook wit sperma….Heb je ook al schaamhaar en heb je al een groeispurt en baard in de keel en op andere plekken haar en van die dingen…..

Dan kun je misschien beter weten of het 'raar’ is dat je sperma nog doorzichtig is of niet.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

Ik heb sperma sinds mn 12e, baard in de keel , schaamhaar etc heb ik ook allemaal

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anoniem1326476 ,

 

oh, dus je bent al ff in de puberteit

uhm, misschien heb je wel gewoon veel voorvocht, want als ik edge dan heb ik vaak ook meer sperma, maar dan is het wel wat wateriger en niet zo wit

of is het niet zo veel bij jou?

en hoe vaak trek je af, want ik was aan het zoeken en zag dat dat soms van invloed kan zijn

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

Ik trek niet heel vaak af, max 2 keer per week ofzo

 

en het is wel aardig wat sperma

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anoniem1326476,

 

als je aardig wat sperma hebt is bij jou de verhouding zaadvocht/zaadcellen misschien een beetje anders als bij de meeste jongens, dat jij in verhouding meer zaadvocht hebt ofzo en dat het daarom niet zo wit is, idk

Als ik goed geil ben heb ik ook veel meer voorvocht en dan is mijn sperma ook veel doorzichtiger en niet wit meer…ik doe bijna elke dag aftrekken of iig klaarkomen

 

‘Wist je dat slechts één tot drie procent van het sperma uit zaadcellen bestaat? Dat lijkt weinig, maar per zaadlozing zitten er miljoenen zaadcellen in het sperma.’

 

Ik heb een keertje met een vriend op school onder de microscoop mijn eigen sperma bekeken...gwn ff gecheckt of we zaadcellen konden zien… ja, ik weet dat dat misschien raar is, maar ik ben nogal nieuwsgierig en had me snel ff afgetrokken (niet in de klas hoor, maar in de wc) en dat op zo'n microsoopglaasje gedaan, terwijl we eigenlijk alleen maar naar een uienschil ofzo moesten gaan kijken (boring), maar dit was veel leuker om te doen…en ook wel spannend, omdat de bio docent rondjes door de klas liep en af en toe bij iemand keek of ie wel een goed preparaat had gemaakt, want je moest een heel dun plakje van een ui hebben om het goed te kunnen zien….bij ons was genoeg te zien en het bewoog ook nog en gelukkig ben ik niet betrapt...

 

Het bestaan van zaadcellen werd voor het eerst ontdekt door een Nederlandse wetenschapper. In 1677 legde microbioloog Antoni van Leeuwenhoek zijn eigen sperma onder de microscoop en zag ontelbare celletjes krioelen.

Ik was als Antoni, maar dan 345 jaar later…en op een betere microscoop, met vers sperma

 

oh, die schuingedrukte tekst heb ik van de link hieronder en daar staat nog wel meer leuke info

https://www.zwangerenportaal.nl/sperma

 

Ik weet er verder ook niet zoveel van, misschien ook gwn ff checken onder de microscoop of anders aan de huisarts vragen of misschien weten ze het wel bij sense, want daar kun je vragen stellen aan deskundigen:

https://sense.info/nl/hulp-advies

en

https://sense.info/nl/seks-abc/sperma

 

Succes en ik hoor het wel

 

Misschien is er ook nog wel iemand anders met een goeie tip ofzo.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer