Vraag

door jongens op school na geroepen worden en aangeraakt worden

  • 5 December 2020
  • 3 reacties
  • 653 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje van 13  op school wordt ik vaak na geroepen met kom hier lekker ding en soms wordt ik ook aangeraakt. Het zijn meestal de oudere die vaak al zijn blijven zitten maar ik wordt er niet goed van en ben bang dat er ooit nog iets gaat gebeuren. Wat kan ik hier tegen doen?

 


3 reacties

Hoi Elvy,

Als ik jou was zou ik het er met iemand over hebben. Of dat nou je ouders, een docent, of een vriendin van je is, maakt niet uit. Als je het er met je vriendinnen over hebt kan je misschien afspreken dat als dit weer gebeurd ze je meesleurt naar een andere plek. Alsof je even met haar ergens mee naartoe moest lopen. 

En als iemand je weer aanraakt, draai dan om en kijk hem recht in de ogen aan en zeg op een neutrale manier "waarom raak je me aan?” Blijf stil staan en wacht echt tot hij antwoordt. Laat hem maar is lekker ongemakkelijk voelen. Ooo en met “een neutrale manier” bedoel ik niet boos, maar ook niet lacherig alsof je het weg lacht. Gewoon neutraal. 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

- Anoniempje_2005

Badge

je kunt 2 dingen doen negeren of melden

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

grensoverschrijdend gedrag en seksuele intimidatie is zeer strafbaar. Meld het alsjeblieft bij je ouders en/of docent.

Reageer