Vraag

dingen gedaan met mijn ex die ik niet wilde

  • 26 January 2020
  • 1 reactie
  • 359 Bekeken

Badge

Hi,

Een half jaar geleden had ik mijn mijn vriendje toen( nu mijn ex) dingen gedaan waar ik eigenlijk nog niet klaar voor was ik voel me nu elke x rot als ik er over na denk. Ik ben ook pas 13. We gingen naar mijn huis en toen op mijn bed waren we gewoon aan het zoenen en toen begon hij zich uit te kleden en mij ook. Toen deed hij mijn onderbroek naar beneden en begon hij mij te beffen, en later ook te vingeren. Ik liet het toe en dat had ik niet moeten doen. Ik wil niet dat mijn vriendinnen dit weten want ik schaam me er heel erg voor. Ik kan wel janken. Wat moet ik doen? Want ik zit er al meer dan een half jaar mee, en ik heb nu een nieuw vriendje.


1 reactie

Hoi,

Wat een nare situatie! Allereerst vraag ik me af of je huidige vriendje er vanaf weet? Ik denk namelijk wel dat dit belangrijk is, niet alleen omdat je het er dan met hem over kunt hebben, maar ook omdat hij er dan rekening mee zou kunnen houden als hij klaar is voor meer. Dus als je het nog niet gedaan hebt: praat erover met hem! Ik kan me voorstellen dat je dit heel spannend vind om te doen, maar hij is je vriendje en hij zal er dus ook begrip voor moeten hebben.

Verder is het echt niks om je voor te schamen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er pas achteraf spijt van kreeg en het is niet jouw fout. Je bent nog heel jong en hij had meer rekening met jouw grenzen moeten houden. Hij had moeten vragen of je er wel klaar voor was en of je het wel écht wilde. Heb je achteraf nog tegen hem gezegd dat het eigenlijk te ver ging?

Ik snap heel goed dat je het er niet met je vriendinnen over durft te hebben. Ik denk ook dat dit misschien niet heel verstandig is, want zij zullen het waarschijnlijk niet heel goed begrijpen omdat ze dit soort dingen waarschijnlijk nog nooit hebben meegemaakt. Ik zou het wel met een van je ouders óf allebei je ouders bespreken. Ze zullen er waarschijnlijk wel even van schrikken, maar zij kunnen je wel het allerbeste helpen. Je ouders hebben namelijk al wél heel veel ervaring met seks en weten ook dingen over beffen en vingeren. Ik snap dat dit heel spannend kan zijn, maar ik denk wel dat het écht belangrijk is om het wel tegen hun te zeggen. Op die manier kan jij gewoon je verhaal kwijt en krijg je ook goede hulp, waardoor je er niet meer zo mee zit. Het klinkt heel stom, maar het zou echt heel verstandig zijn!

Om zo’n gesprek aan te gaan kun je het best naar je ouders toe gaan op een rustig moment, waarop ze niet druk zijn. Ga bijvoorbeeld bij ze op de bank zitten, en vertel dat je het heel spannend vindt om dit te vertellen maar dat je het wel nodig vind. Vertel wat er is gebeurd (dat je ex dingen bij je heeft gedaan waar je eigenlijk nog niet klaar voor was, dat je hier spijt van hebt en dat je erover wilt praten) en zeg ook vooral dat je er echt nog steeds heel erg mee zit.

Ik vind het heel knap van je dat je hulp zoekt op deze website en ik hoop dat je met je ouders in gesprek zal gaan. Heel veel succes en ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!

Reageer