De pil

  • 28 February 2018
  • 5 reacties
  • 286 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben sinds vrijdag begonnen aan de pil. Op de eerste dag van mijn menstruatie, dus volgens mijn huisarts moet hij dan meteen veilig zijn. Maar ik vertrouw het toch niet helemaal, ik slik hem wel echt elke dag en sla hem niet over maar kan ik nu echt al veilig brijen? Ik wacht toch nog wel een tijdje tot ik het zonder condoom ga doen maar dan vertrouw ik her alsnog niet. Iets in mij zegt dat het nier gaat werken, en ik wil absoluut geen kind. Zijn er dames die het zonder condoom doen en waarbij het hoed gaat? Ik weet niet precies welke pil ik slik maar ik heb hem van de huisarts. Graag hoor ik jullie ervaringen, ook de minder goede! Want ik durf het niet zo goed.

Groetjes, Britt

5 reacties

Bij mijn beste vriendin ging dit gewoon goed!
Als het goed is dekt de pil de meeste risico's .
Als je het nog niet zeker bent kun je altijd nog de condoom erbij gebruiken, dan sluit je zwangerschap zo goed als volledig uit
Nog meer mensen??
Reputatie 3
Badge +8
Als jij gewoon elke dag op het zelfde tijdstip blijft slikken, hoort hij al z’n werk te doen. Dus zou je nu gewoon al zonder andere bescherming seks moeten kunnen hebben, als je enkel zwangerschap wil bestrijden 😉. De kans dat je nu zwanger wordt is net zo groot dan wanneer je de pil bijvoorbeeld al 5 maanden slikt of twee jaar. Dus je hoeft niet bang te zijn dat hij nog moet inwerken of iets dergelijks.

Ik kan me best voorstellen dat je toch wat angstig bent, omdat je moet vertrouwen op een pil die je elke dag slikt. Dus je hebt er minder controle over dan wannneer je een condoom gebruikt. Zorg gewoon dat je die pil elke dag rond hetzelfde tijdstip slikt, dan kan er niks mis gaan.
Hi Brittts,

in principe is de pil betrouwbaar zolang je de pil gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing, zoals hierboven al uitgelegd is door @Daan en @Menspersoon.

Toch zijn er omstandigheden waarin er een kans bestaat dat de pil niet of minder betrouwbaar is:

- begin quote
Wanneer is de pil niet of minder betrouwbaar?

Vraag
In sommige gevallen vermindert de betrouwbaarheid van de pil.

Als je twee of meer combinatiepillen vergeten bent dan is deze niet langer betrouwbaar. Kijk bij pil vergeten wat je dan moet doen om een zwangerschap te vermijden.

Als je binnen 2 uur na het innemen van de pil moet braken, is de pil mogelijk nog niet in het bloed opgenomen. Neem dan een nieuwe pil uit een reservestrip.

Ook bij hevige diarree kan het zijn dat de pil nog niet volledig opgenomen is. Je moet dan een condoom gebruiken tot je 7 dagen na elkaar, na het ophouden van de diarree, de pil hebt genomen. Indien dit in je eerste pilweek is en je hebt seks gehad de afgelopen 5 dagen, dan moet je zo snel mogelijk een noodpil innemen.

Sommige geneesmiddelen verminderen de invloed van de pil: een aantal pijnstillers, slaap- en kalmeermiddelen (bijvoorbeeld Sint-janskruid) en ook vermageringsmiddelen. Antibiotica hebben geen effect op de werking van de pil, tenzij je van deze antibiotica hevige diarree krijgt. Zeg steeds aan de arts dat je de pil neemt als hij je geneesmiddelen voorschrijft.

Als de stopweek meer dan 7 dagen duurt, is de pil niet meer betrouwbaar. Kijk bij pil vergeten wat je dan moet doen om een zwangerschap te vermijden.
- einde quote
Bron: https://www.allesoverseks.be/themas/anticonceptie-zwangerschap/anticonceptiemiddelen/pil/wanneer-is-de-pil-niet-of-minder-betrouwbaar
In het originele artikel staan nog linkjes, dus check voor de volledigheid het hele artikel op de site

Verder kun je nog info over pil vinden op de volgende sites:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/153274-de-pil-en-antibiotica.html

en (natuurlijk zou ik bijna zeggen) ook op

https://www.sense.info/condoom-pil-en-meer/pil/de-pil

Veel plezier en zolang je je verstand gebruikt, komt het wel goed, ook al is er iets mis gegaan, want dan kun je altijd nog kijken wat je eraan kunt doen op de volgende site:
https://www.sense.info/zwanger/onveilig-gevree%C3%ABn-neem-actie

Check ook de bijsluiter even voor meer informatie over de pil die JIJ slikt.

Ik hoop dat je wat aan hebt .
Geniet er van.

Groetjes,
M&M's

Reageer