Vraag

Coming Out

  • 21 May 2020
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben een meisje van 13 jaar. Ik weet nu al een tijdje dat ik op meisjes val. Ik weet niet goed of ik uit de kast moet komen, omdat veel mensen zeggen dat dit soort dingen fases zijn. Mijn familie is niet homofobisch of zoiets, maar ik ben bang dat als ik uit de kast kom mensen mij niet serieus nemen omdat ik nog jong ben. Ook ben ik bang dat het echt een fase is en als ik het dan aan iedereen vertelt heb is dat echt  raar ofzo. Heeft iemand misschien tips voor wat ik moet doen. Alvast bedankt.


1 reactie

Hoi

 

Uit de kast komen kan op elke leeftijd. Sommigen weten rond hun elfde al op wie ze vallen, terwijl dat voor anderen pas rond hun twintigste kan gebeuren. Moest het zo zijn dat je er over een tijd achter komt (ook) jongens leuk te vinden, kan het helemaal geen kwaad om opnieuw met je omgeving te praten.

 

Heb je een idee bij wie je je het prettigst voelt om uit de kast te komen? Je zou bij die ene persoon kunnen beginnen, om daarna stilaan je andere kennissen op de hoogte te brengen. In ieder geval heb je dan al die ene persoon achter je die je kan steunen. Uit de kast komen doe je trouwens op je eigen tempo; niemand hoort je te vertellen wanneer bij wie uit de kast te komen. Neem gerust je tijd. 

 

Gr. Kenshin

Reageer