Skip to main content

Hoi hoi ik ben een jongen 16 ik heb een vriendin 17 (eerdere lezers dat ene meisje ja) alleen we hebben seks gehad met condoom alleeen....... de condoom was gescheurd en m'n vriendin is zwanger we willen het kindje heel graag houden alleen de ouder van m'n vriendin hebben tegen m'n vriendin gezecht dat ze alleen voor het kindje moest zorgen omdat ik haar zogenaamd expres heb zwanger gemaakt m'n vriendin wilt dat ik wel hulp met opvoeden we willen op onszelf gaan wonen maar dat maf nog niet wat moet ik nu doen 

Ik zou kijken  of je een apartement kunt huren voor jou en je vriendin

Hi @Ikbenhetikkeeee , 

Wat een vervelende en ingewikkelde situatie. 

Zoals je al heel goed doet is ‘praten’. Blijf dit ook vooral doen en kijk naar wat het beste is voor jullie beide. 

Helaas zijn jullie nog minderjarig en zijn jullie wat dat betreft nog afhankelijk van jullie ouders, bespreek daarom ook goed met hen wat het juiste is,  jullie wensen, en hoe nu verder. 

Spreek eventueel met jou ouders en die van je vriendin zodat er gezamenlijk erover gesproken kan worden. 

Ik hoop dat je wat aan dit advies hebt. 

Groetjes. 

Heb effe gezocht en hier : 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/kan-ik-als-minderjarige-gezag-over-mijn-kind-krijgen 

je kan dus als minderjarige zomaar geen voogdij over je kind krijgen er moet iemand anders dat officieel doen. 

Reageer