Vraag

Bobbeltje op de schacht van mijn penins

  • 22 January 2020
  • 3 reacties
  • 1294 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal ik heb onlangs gemerkt dat ik een klein bobbeltje op mijn penis heb. Het bevindt zich op de schacht en is tood en wit van kleur. Het is ook hard. 

Zijn er van jullie die dit ook hebben of weten wat het is zeg het me dan please

Dit bericht is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. het overtreden van forumregels 9 en 20

Mvg

Stef15


3 reacties

Hi Stef15,

 

het ziet er een beetje uit als en puistje, maar ik weet het verder ook niet.

Ik zie wel een soort wit puntje erop zitten. Misschien dat je het als een puistje uit kunt knijpen? Voorzichtig dan.

 

Doet het ook pijn en hoe lang zit het er al?

 

Ik denk wel dat je beter de foto's weghaalt, want volgens mij mag je geen foto's van je lichaam posten.

 

Groetjes,

M&M's

Hi Stef15,

 

ik heb nog ff op internet gezocht en miss is dit het wel?

Ik weet niet of er bij jou op dat plekje ook haartjes groeien? Ik bedoel ik zag ze daar nu niet, maar miss heb je ze daar weggeschoren ofzo? Het zou  een verstopt haarzakje kunnen zijn of een verstopt talgkliertje. Maar lees eerst hieronder maar of je denkt dat het dat kan zijn.

 

- begin quote

Bultjes of witte knobbeltjes op penis

De witte bolletjes, puntjes of bultjes op je penis of eikel zijn wellicht overactieve talgkliertjes. Niets om je zorgen over te maken. Raadpleeg een arts als ze pijn doen, jeuken of irriteren.

 

Talgreserves

De witte bultjes of bolletjes op je penis zijn kleine talgvoorraden. Het talg is afkomstig van de talgklieren uit de huid. Talg functioneert als smeermiddel waardoor de huid en haartjes wat vettig blijven.

Dat talg kan duidelijk zichtbaar zijn in de vorm van witte puntjes of bultjes op de ballen, penis, eikel en voorhuid.
Tijdens de tienerjaren zijn bij jongens en meisjes de hormonen erg actief en verhoogt de talgproductie.

Puistjes

Soms ontstaat aan het einde van een haarzakje echter ook een echt talgpropje waardoor het haarzakje wordt afgesloten. Omdat de talgproductie gewoon blijft doorgaan, vormt zich dan een puistje. Dit kan je uitdrukken, maar het kan ook vanzelf openbarsten.

Na de puberteit worden de hormonen bij de meeste jongens en meisjes minder actief en vermindert de productie van talg. Na verloop van tijd trekt de ontsteking weg (net als puistjes op je gezicht of je rug). De (mini)puistjes verdwijnen dan bij de meeste jongens en meisjes. Soms blijven ze echter.

Deze puistjes kunnen geen kwaad en hebben geen invloed op je seksleven.

 

 - einde quote

Bron:

https://www.allesoverseks.be/bultjes-of-witte-knobbeltjes-op-penis

 

Als je twijfelt of als het pijn gaat doen of veranderen enzo, dan zou ik even naar de huisarts gaan.

 

Groetjes,

M&M's

Heyo,

Zoals je het beschrijft klinkt het of het een talgbultje is. Dit is verder niks ernstigs. Meestal verdwijnen deze in een paar weken, maanden misschien enkele jaren. Als het je echt irriteert kan je naar de huisarts gaan, die of een arts kan dan het talgbultje wegsnijden.

See Ya!

Spookyzx. 

Reageer