Skip to main content

Hey misschien een hele domme vraag,

ik heb de pil doorgeslikt en ben deze twee apparte dagen en aparte weken vergeten te slikken. Gister ben ik voor het eerst ontmaagd… en vanochtend had ik een klein beetje bloed verlies. Nu komt er oud bloed uit met afscheiding. Ik ben bang dat er iets is omdat ik nog helemaal niet ongesteld moet worden.. iemand hier ervaring mee??

Hoiiiii,

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor! Je hebt bloedingen omdat je lichaam zich nog erop moet aanpassen. Dit gaat na een tijdje over.

Groetjes, justGhast


Hoi @Hulp. Ano

 

Tijdens het gebruik van de pil kan het inderdaad voorkomen dat je tussentijds last hebt van bloedingen. Dit wordt vaak een 'doorbraakbloeding’ genoemd. Hiervoor kunnen verschillende verklaring zijn. Zoals @justGhast al uitlegt komt het vaker voor als je net bent begonnen met de pil. Je lichaam moet zich dan nog aanpassen. 

Het doorslikken van de pil zonder pauzes kan ook een reden zijn voor een doorbraakbloeding. In dat geval kun je het beste een pauze van maximaal 7 dagen inlassen en daarna weer met een nieuwe strip beginnen.

Meestal zijn doorbraakbloedingen geen tekenen van mindere betrouwbaarheid van de pil en hoef je je inderdaad geen zorgen te maken.

Je geeft echter aan dat je de pil ook een aantal keer vergeten bent. Ook dat kan een verklaring zijn voor de bloeding. Je bent dan minder beschermd tegen een zwangerschap. Je bent pas weer veilig als je 7 pillen na elkaar correct hebt ingenomen. 

Voor meer informatie kun je kijken op deze site. Mocht je je zorgen maken, dan kun je ook altijd bij je huisarts terecht. 

 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon


Reageer