Skip to main content

Hoi! Ik ben een meisje van 12 en een paar vriendinnen van mij dragen bh’s. Ik wil ook graag een bh. Ik heb niet zulke hele grote borsten (ik ga zo kijken hoe je dat opmeet), maar het lijkt mij veel fijner. Soms zie je ook mijn tepels een beetje door mijn topje heen dus het lijkt mij veel fijner. Ik wil het heel graag al best wel lang vragen maar ik ben nog niet ongesteld en ik ben bang dat ze zegt dat ze te klein zijn.. iemand tips?

ik heb net gemeten en vgm kom ik uit op een AA de kleinste dus. Nogsteeds lijkt het me wel fijn.


Haiiii

Zelf als meisje vind ik dat ik ook een bh nodig heb, maar ik draag nog een sport-bh. Je kan misschien eerst dat proberen, en als je het fijn vindt dat je je tepels niet ziet, een sport-bh met vulling. En ik heb een kleine tip: Als je eens gaat winkelen, loop "onopgemerkt" langs de bh kant! En vraag dan aan je moeder vrolijk: Oehh mag ik deze proberen?


Haiiii

Zelf als meisje vind ik dat ik ook een bh nodig heb, maar ik draag nog een sport-bh. Je kan misschien eerst dat proberen, en als je het fijn vindt dat je je tepels niet ziet, een sport-bh met vulling. En ik heb een kleine tip: Als je eens gaat winkelen, loop "onopgemerkt" langs de bh kant! En vraag dan aan je moeder vrolijk: Oehh mag ik deze proberen?

Dankjewell!! Heb jij ook gevraagd om een sport bh? Ik vind het heel eng om te vragen!! Dus soms denk ik dat het misschien goed is om nog even te wachten tot ik ongesteld ben geworden!?


Haiiii

Zelf als meisje vind ik dat ik ook een bh nodig heb, maar ik draag nog een sport-bh. Je kan misschien eerst dat proberen, en als je het fijn vindt dat je je tepels niet ziet, een sport-bh met vulling. En ik heb een kleine tip: Als je eens gaat winkelen, loop "onopgemerkt" langs de bh kant! En vraag dan aan je moeder vrolijk: Oehh mag ik deze proberen?

Ohja, en soms als ik ga shoppen met mijn moeder wijst mijn moeder voor de grap een bh aan. Ik weet dan niet zo goed hoe ik moet reageren!..


Hey Pipxc!

(ik heb absoluut no shame, ik ga lekker open zijn voor je😊)
Super spannend je eerste bh vragen! Zelf ben ik 15 dus misschien kan ik je een beetje helpen. Stap 1 is idd om je bh maat op te meten, als je op AA uitkomt ja dan is dat je maat en die bestaat ook, dus in principe zijn je borsten dan gewoon groot genoeg om in een bh te passen. klinkt btje gek misschien maar dat is wel hoe het is. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn moeder het helemaal geweldig vond dat ik een eerste bh’tje kreeg, maar mijn moeder is daar heel open over enzo en die zegt dat soort dingen ook gewoon. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie is thuis, en of je het daar gewoon over kan hebben thuis. Wat ik niet zou doen is wachten tot je ongesteld word. Bij sommige meiden duurt dit tot je 16, 17 of zelfs 18 bent. En ja als je pech (of nouja pech, ongesteld zijn is nou niet bepaald het lekkerste gevoel:) ) dan moet je dus nog heel lang zonder bh. Ik denk dat je moeder het goed zou begrijpen als je vraagt om je eerste bh omdat je tepels door je topjes heen schijnen. En! De meeste moeders (gelukkig niet alleen die van mij) zijn ongelofelijk enthousiast om de eerste bh te kopen voor haar dochter. Dus ik gok dat je moeder het erg leuk vind om samen 1tje (of meer, ik zou er 2+ kopen) te kopen. Er bestaan ook sportbeha's, en een soort mix van topjes en bh’tjes. Daar heb ik er ook 1 van, dat is een soort kruising tussen een topje en een bh, dus het zit nog steeds hetzelfde in elkaar als een topje zeg maar en het is ook zonder beugel, maar er zit wel een laagje vulling in en bij sommige zelfs een beugel. Een andere tip is, omdat je nog niet echt grote borsten hebt, (sorry als ik je beledig maar ja het is wel zo) dat je een beha zonder beugel neemt. Uit ervaring kan ik vertellen dat als je nog niet zulke grote borsten hebt en je hebt een bh met beugel dat dat niet lekker zit. Maar misschien is dit voor andere meiden anders, dit was alleen maar mijn persoonlijke ervaring. Hopelijk heb je hier iets aan!! 

 

Schaakgirlll

I don't care about what you forget, but never forget to love yourself💗


Klein maar fijn! en neukt als een trein. haha grapje, dat zei een vriendin van mij. 

Maar.. maak je nie druk. je bent nog 12, ze groeien nog wel ;) 


@schaakgirlll suuuper bedankt!


Klein maar fijn! en neukt als een trein. haha grapje, dat zei een vriendin van mij. 

Maar.. maak je nie druk. je bent nog 12, ze groeien nog wel ;) 

Tuurlijk zei een vriendin dat😅


@pipxc 

Ik heb het niet perse gevraagd. Nou... ik weet het niet echt, ik denk dat ik in gr 6 zat ( ik had toen nog laaaaaang geen borsten), mijn moeder had zo'n sport-bh gekocht voor kinderen. Ik had toen nog lang niet door dat het een bh was, maar ik weet het niet meer zo goed.

Maar hè! Ik ben ook nog niet ongesteld! En als je een moeder hebt die heel veel grappen maakt (net als ik), zijn ze echt niet zo erg als je denkt! Als je dan even zegt zonder schamen dat je het nodig hebt kan je het wel kopen!

(Ik durf ook niet te vragen om een echte bh, maar wel om zo'n sport-bh 🥴)

En tjaa. ..... hoe je moet reageren... zelf heb ik daar echt geen idee over!


@pipxc

 

Mijn moeder is idd iemand die van die grapjes maakt 😅

ik draag nu wel topjes maar ik wil graag bh’s dragen!🤞🏼


Ik zou gewoon het aan mijn moeder vragen. Het heeft toch niets te maken met ongesteld zijn. En het is ook leuk om een bh te hebben. Het hoort ook bij het groeine van meisje naar volwassen.

En die topjes zijn  gewoon een soort hemd. Ik heb een bh cup a. dus ook helemaal niet groot. Maar ze groeien nog. 

Fleur


@Bloemtjes_fleur 

hoi! Super bedankt voor je reactie.

 

maar hoe heb jij het gevraagd? En hoe oud was je en hoe oud ben je nu?

 

☺️


@Bloemtjes_fleur

hoi! Super bedankt voor je reactie.

 

maar hoe heb jij het gevraagd? En hoe oud was je en hoe oud ben je nu?

 

☺️

Hallo Pipxc
Ik heb toen ik in groep 8 zat gezegd dat ik ook een bh wilde. Best veel meiden in de klas hadden er ook een. Mijn moeder vond het zelf ook dat het wel tijd was voor een een bh. Maar bij de hema heb je geen pashokjes.  Ik wilde ook niet naar de livera of iets van die winkels. Ik ga wel eens met ,mijn moeder mee en dan komt een winkelmeisje mee naar de paskamer. Hoe het precies met de maten zit weet ik niet, maar mijn moeder wel. Die we kochten paste ook. Dus het is handig als je iemand mee hebt die er verstand van heeft.

Ik was 12 toen ik mijn eerste bh kocht en nu ben ik 13 (in april 14) en eigenlijk moet ik weer een nieuwe bh want mijn borsten zijn groter.

Hoe oud ben jij???

Fleur


@Bloemtjes_fleur 

ik ben 12. Ik heb nog niet heel veel maar het lijkt mij comfortabeler enzo.

durf jij ook om een grotere maat te vragen

 

Pip


@Bloemtjes_fleur

ik ben 12. Ik heb nog niet heel veel maar het lijkt mij comfortabeler enzo.

durf jij ook om een grotere maat te vragen

 

Pip

Nu heb ik wel een grotere maat. Daar durf ik wel om te vragen. Maar het moet wel een maat zijn die goed si. Te grote bh of te klein zit niet lekker. Ik heb er ook geen met beugel ze zijn stevig genoeg mijn tietjes. 

De bh mag wel iets groeter zijn natuurlijk, maar niet heel veel. dan zit het niet netjes/goed

Fleur


Reageer