Vraag

betast

  • 6 March 2022
  • 5 reacties
  • 582 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik weet niet heel goed wat ik hier moet zetten ik ben zelf nog heel verward en verbaasd wat er is gebeurd. Ik weet ook niet zo goed wat ik met deze topic wil bereiken, ik denk gewoon even mijn verhaal kwijt kunnen.

 

Ik ben twee nachten geleden bij een goede vriend van mij gaan logeren Ik ben 17 en hij is 15. Ik noem hem even Ben (dit is natuurlijk niet zijn echte naam) Ik ken Ben al vanaf dat we kinderen zijn onze vaders zijn namelijk beste vrienden. Ik heb vroeger vaak bij hem gelogeerd en hij ook bij mij. Nu was het al een tijdje geleden dat we hadden gelogeerd laatste keer was toen ik 15 was en hij dus 13. 
 

Eerst nog even iets over ben zelf, hij is enigste kind en heeft tot vorige maand zo een ¾ maanden  in een instelling gezeten voor zijn gedrag en game verslaving. Hij is erg lui en wilt en krijgt dus ook vaak zijn eigen zin.
 

zijn vader had voor mij een matras  in een andere kamer dan zijn slaapkamer gelegd. Ben wilde graag dat ik bij hem op de kamer sliep dus ik vond het goed en we gingen mijn matras verplaatsen. Tijdens het verplaatsen vond hij het al teveel moeite en zij “Waarom kan je nou niet gewoon bij mij in bed slapen”. Ik kreeg hier een rot/schuldgevoel van. We hebben uiteindelijk mijn matras op zijn kamer gelegd.

Toen het tijd was om te slapen heb ik eerst nog even bij Ben in bed gelegen. We hebben gewoon gekletst en het was super gezellig. Om 4 uur snachts vonden we het toch maar een goed idee om te gaan slapen. Ben wilde overigens niet dat ik op mij eigen matras ging liggen. En dringde dus aan dat ik bij hem in bed bleef liggen. Hij werd bijna boos en om 4uur snachts had ik de energie niet meer om een discussie aan te gaan. 
 

Tijdens het slapen werd ik toen een aantal keer wakker omdat ik zijn hand bij mijn kont voelde. Ik dacht er niks van en ging gewoon verder slapen. Ook lag hij een paar keer met zijn hoofd op mijn rug. Ik moest hem eraf duwen want dat wilde ik gewoon niet. Toen hij toen weer een paar keer aan mijn kont zat vond ik het erg raar worden en draaide ik mij om. (Nu met mijn gezicht naar hem toe op mijn zij). Ik schok toen wakker omdat ik een hand bij mijn kruis voelde. Dat was de druppel ik ben op mijn matras gaan liggen. Ik hoorde hem zuchten alsof hij gewoon wakker was.

 

ik heb nu het gevoel dat het mijn schuld is doordat ik gewoon mijn grenzen had moeten aangeven.

Ik heb Ben altijd als een broer gezien, al wist ik wel dat hij verliefd op mij was omdat hij dit vaak had aangegeven. Ik voelden niet hetzelfde voor hem en aangezien ik op meiden val zou er nooit iets kunnen ontstaan.

 

ik weet niet wat ik nu nog kan doen? Is het mijn schuld? Wat vind jij hiervan?

 

sorry voor het lange verhaal

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat je ook denkt, het is niet je schuld. Dat jij je grenzen niet aan hebt gegeven zegt niks over dat je schuldig bent of niet, hij heeft namelijk nooit toestemming gekregen, dat is al fout. En het had al duidelijk voor hem moeten zijn als jij hem weg duwde. Maar daarin ben je niet de enige hoor. Veelen denken dat het hun schuld is, omdat ze niet in hebben gegrepen, maar die verantwoordelijk ligt niet bij jou, er zijn namelijk veel situaties waarbij mensen te bang zijn, niet nuchter genoeg om te denken, gemanipuleerd of overgehaald, of simpel weg te naïef denken over de persoon en denken dat je het maar moet laten gebeuren tegen je zin in. Maar in al dat soort gevallen ben en blijf je het slachtoffer. Als je het over slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag zijn hebt, is het NOOIT jouw fout, niet eens een beetje.

Reputatie 6
Badge +7

Nee niet je schuld maar je kunt wel nadenken over wat er gebeurt als je bij een jongen in bed gaat liggen.

Het is voor mij een beetje als het zebrapad over rennen zonder te kijken of ze wel stoppen. De auto’s moeten verplicht stoppen. Maar wat heb je eraan om ‘gelijk’ te hebben als je op de motorkap ligt met twee gebroken benen?    Dat jij geen schuld hebt is niet hetzelfde als stoppen met uitkijken.

 

Reputatie 3
Badge

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Goed antwoord idd gewoon duidelijk je grens aan geven is zeker niks mis mee je zelfwaarde en zelfrespect is het belangrijkste je moet niets doen waarbij je jezelf niet fijn voelt ;)

@jongen999 
Ik zou nooit zomaar bij een jongen in bed gaan liggen. Maar ik zie hem echt als een broer. Ik heb zeker van deze ervaring geleerd. En nu vertrouw op dit gebied bijna niemand meer. 

Ik vind dat je geen schuld hebt ook al ben je bij hem in bed gaan liggen.  Hij heeft gewoon zijn handen thuis te houden.  Ik zou er denk ik wel bij hem op terug komen en zeggen dat je echt baalt van wat er is gebeurd. Je weet nu dat je hem dus niet kan vertrouwen dus dat was een goede les.

Reageer