Vraag

ben ik aseksueel?

  • 27 March 2024
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik zit al een tijdje met de angst dat ik aseksueel zou kunnen zijn.

(ik ben een persoon die mezelf vaak dingen wijs maakt zoals ik lang heb gedacht dat ik lesbisch was), maar nu zit dit mij dwars.

ik heb al 5 maanden een vriend, maar heb helemaal geen behoefte aan seks terwijl hij dat wel heeft. (hij is 19)

is het op 16 jarige leeftijd normaal om nog geen behoefte aan seks te hebben? 

ik hoor van andere mensen om mij heen dat ze wel soms iemand zien en aan seks denken met diegene.

ik heb wel al gezoend met m’n vriend en ben ook al een paar keer opgewonden geweest tijdens, maar de laatste tijd heb ik daar ook niet zo heel veel zin in.

ik heb het er met mijn vriend over gehad en die zei dat als ik dat zou zijn het nooit een reden zou zijn om het met mij uit te maken, maar stel we blijven samen, dan kan je toch niet voor de rest van je leven als jongen daar tevreden mee zijn, geen seks?

ik heb het er ook met mijn moeder over gehad en die zegt dat ik het verkeerde idee over seks heb. ik snap namelijk soms niet dat je in een relatie met iemand zit en met diegene seks kan hebben, maar tegelijkertijd ook van iemand oprecht kan houden.

bij mij spelen er ook heel veel factoren dat ik het niet wil, zoals ik bang ben dat ik stink daar beneden, ik ben onzeker over daar beneden en over mijn lichaam. ook ben ik van nature een heel erg ongemakkelijk persoon.

ik wil gewoon niet aseksueel zijn, maar ik ben er wel bang voor.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

je bent niet aseksueel je bent er niet klaar voor en waarschijnlijk onzeker. dat je zin in seks hebt komt nog wel je bent nog jong babe 

 

Ten eerste; je hoeft niet in hokjes te denken. Seksualiteit is een spectrum en je bent wie je bent. Soms heb je wel zin in seks en soms niet. Hoe vaak dat is, verschilt per persoon. Dit zie je ook terug toen je dacht dat je lesbisch was, je bent wat je bent en dat moet je proberen te accepteren, door jezelf een hokje te geven raak je alleen maar in de war. 
 

maar om toch in hokjes te praten, nee je bent niet aseksueel, je zegt namelijk dat je meerdere keren opgewonden bent geweest, iets wat aseksuele personen niet hebben. Zelf denk ik dat je inderdaad het verkeerde beeld over seks hebt gekregen. Natuurlijk is er een kans dat je een laag libido hebt, of gewoon seks niet zo leuk vind, ook prima! Je vindt leuk wat je leuk vind.
 

Ik weet niet of je echt geen behoefte aan seks hebt of dat je gewoon onzeker bent, beide zijn goede redenen om geen seks te hebben. Je hoeft ook echt niet zorgen te maken dat het stinkt, behalve als je een medische conditie hebt ofzo, en zelfs dan kan je er makkelijk een oplossing voor vinden, zoals een geurtje.  Op je leeftijd is het ook heel normaal om je zorgen te maken over je lichaam. Maar om de vraag te stellen; wil je dat je vriendje van je houdt omdat hij je persoonlijkheid leuk vind of omdat hij je uiterlijk aantrekkelijk vindt?  Een mooi uiterlijk is natuurlijk fijn, maar echt niet nodig. 
 

ps: ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet, het is een grote kans dat je mooier bent dan je denkt. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je uiterlijk en niet zo veel toedoet.

Reageer