Vraag

ben ik aangerand/verkracht?

  • 8 May 2023
  • 8 reacties
  • 966 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben m ik ben een 17 jarig meisje. Ik ben al een tijdje bevriend met een meisje. Ik wist al van haar dat ze wel is seks gehad heeft met andere meiden en dat ze vaak met vriendinnen/ meiden zoent, ook heeft ze wel eens gezegd dat ze wel seks met me zou hebben maar ik wist nooit of ze serieus was. ik was een paar maanden geleden bij haar thuis. Daar hebben we aardig veel gedronken. Ik werd de volgende ochtend zonder broek wakker op de bank. Zat onder de kots en was enorm misselijk. Het laatste wat ik me herinnerde was dat we gezoend hadden en dat ik naar de wc moest. Toen ik wakker werd voelde ik me heel raar omdat ik dus geen broek aan had en niet wist wat er gebeurt was. Op dat moment lag zij boven te slapen. Ik had al een voorgevoel dat er wel iets gebeurt was, de gedachte daaraan maakte me ongelofelijk misselijk omdat ik dit niet wilde. Een aantal weken later heb ik het er met haar over gehad en vroeg ik wat ze nog herinnerde. Toen vertelde ze me heel blij dat we seks gehad hebben. Wat ik nooit gewild heb dus. Ze herinnert bijna alles nog en heeft er geen spijt van. Ik herinner me nog steeds niks en heb heel veel spijt.  Ik heb het gevoel dat ik ook meer gedronken heb dan haar omdat ze en in staat was om naar boven te lopen, 2 verdiepingen en omdat ze alles nog herinnert. Maar aan de andere kant heeft ze ook wat gedronken. 
Ik heb dit aan meerdere mensen verteld en die zeggen dat dit seksueel misbruik is, ook zeggen sommige mensen dat ze me verkracht heeft omdat ik te dronken was om beslissingen te maken. Is dat zo? 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Niet fijn dat je dit mee hebt gemaakt.

Seks met iemand hebben die daar geen toestemming voor kan geven (bijv. dronken) kan strafbaar zijn. Het is sws heel erg fout van haar.

Ik zou er wel met iemand die je kan vertrouwen over praten als ik jou was. Blijf er niet alleen met rondlopen.

 

Niet fijn dat je dit mee hebt gemaakt.

Seks met iemand hebben die daar geen toestemming voor kan geven (bijv. dronken) kan strafbaar zijn. Het is sws heel erg fout van haar.

Ik zou er wel met iemand die je kan vertrouwen over praten als ik jou was. Blijf er niet alleen met rondlopen.

 

Maar zij was ook dronken. Is het dan nog steeds strafbaar? Want ze vond het niet erg wat er gebeurt is maar ze had wel drank op

Het is sws niet oke wat er is gebeurd. En ook al heeft zij ook gedronken, dan kan je op zijn minst laten zien dat je er spijt van hebt. Maargoed. Heb je gevraagd waarom ze het deed? Misschien geeft dat nog duidelijkheid.

Succes!

Reputatie 7
Badge +17

Niet fijn dat je dit mee hebt gemaakt.

Seks met iemand hebben die daar geen toestemming voor kan geven (bijv. dronken) kan strafbaar zijn. Het is sws heel erg fout van haar.

Ik zou er wel met iemand die je kan vertrouwen over praten als ik jou was. Blijf er niet alleen met rondlopen.

 

Maar zij was ook dronken. Is het dan nog steeds strafbaar? Want ze vond het niet erg wat er gebeurt is maar ze had wel drank op

idk. Maar goed, ze herinnert zich alles nog dus zo dronken was ze dan ook weer niet denk ik. Ze zat sws fout.

Reputatie 7
Badge +9

Aangifte doen. Des te sneller des te beter.

Het is sws niet oke wat er is gebeurd. En ook al heeft zij ook gedronken, dan kan je op zijn minst laten zien dat je er spijt van hebt. Maargoed. Heb je gevraagd waarom ze het deed? Misschien geeft dat nog duidelijkheid.

Succes!

Nee niet gevraagd, heb geen contact meer met haar. Maar ik ben bang dat ze gaat zeggen dat ik het ook wilde 

Reputatie 7
Badge +9

Het is sws niet oke wat er is gebeurd. En ook al heeft zij ook gedronken, dan kan je op zijn minst laten zien dat je er spijt van hebt. Maargoed. Heb je gevraagd waarom ze het deed? Misschien geeft dat nog duidelijkheid.

Succes!

Nee niet gevraagd, heb geen contact meer met haar. Maar ik ben bang dat ze gaat zeggen dat ik het ook wilde 

Je kan bang zijn maar als ze dat zegt kan jij nog steeds uitleggen dat dat niet zo is.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @M_annoniempje,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.  Weet dat je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons kunt chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Heel veel succes,

Fem, De Kindertelefoon

Reageer