Vraag

Bang voorhuid


  • Anonymous
  • 0 reacties

Kijk, het klinkt heel raar maar alsjeblieft begrijp mij.

Ik ben 13 jaar en ik kan nog steeds niet mij voorhuid naar beneden doen, ik vindt het ook best eng want ik heb het nooit eerder gedaan en ben bang dat er wat mis gaat. Het doet ook best wel pijn als ik het probeer, en ik weet eigenlijk ook niet hoe het moet.

Kan iemand mij helpen?


14 reacties

Reputatie 1
Badge +1

dat komt van zelf als je w8 dan kan je dat later misch wel omdat je nog in de groei bent ik weet heel veel over de menselijke lichaam 

 

 

Badge

ik ben 13 en heb dit (probleem) ook

Groetjes van mij

Jantje123 zegt veel te weten over het menselijke lichaam en alsnog geeft hij foute informatie.

Ik raad je aan om eventueel via je ouders naar de huisarts te gaan, meestal laat het huidje tussen je 4e en ongeveer 10e jaar los, dus of hij gaat vanzelf later los, of je kan via de huisarts een zalfje krijgen waardoor het langzaam losser gaat.

Aangezien je 12+ bent betekend dat dat je samen met je ouders keuzes mag maken over of je dat zalfje bijvoorbeeld wil of niet, als je 16+ bent mag je alles zelf beslissen, dus jou keuze, huisarts, of wacht het af.

Reputatie 7
Badge +4

@jantje123 heeft gelijk ik ben 14 en bij mij is het pas een paar weken los.(ik neem aan dat het alleen niet lukt als je piemel stijf is, want als hij slap is en het lukt niet, zou ik het er wel met je ouders over hebben) 

Ja, maar kijk ik vindt het ook eng om te doen, ik bedoel ik heb het nooit eerder gedaan. Kan er  iets mis gaan?

 

Kan iemand mij ook vertellen hoe je het op de juiste manier naar beneden doet?

 

 

 

 

@Ann0 

Ik ben nu 13 maar ik denk wel dat het mij lukt om de voorhuid naar beneden te doen, maar ik ben erg bang dat er wat mis gaat en ik weet niet hoe je het op de juiste manier doet.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat het wat eng is maar je hoeft niet bang te zijn. Dat prikkende gevoel had ik ook. Je kan het ook onder de douche proberen. Warm water lijkt het wat losser te maken en bij mij was het ook minder pijnlijk. Probeer de voorhuid elke dag een stukje naar beneden te krijgen. Het hoeft niet in 1 keer te lukken.

Als het helemaal niet lukt of het doet echt heel veel pijn dan moet je, zoals Rikkert_Anoniem zegt, misschien langs de huisarts.

Badge +1

Ik heb al sinds m’n 9e m’n eikel niet meer aangeraakt. Ik vind het gewoon niet lekker. En ik vind het ook verschrikkelijk als mijn penis stijf is en niet tussen mijn benen zit. Ik maak het ook nooit schoon. En ik marstubeer al helemaal niet.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hé ts, probeer het eens idd onder de douche. Maar lukt het niet als je piemel stijf is of ook niet als hij slap is

Reputatie 2
Badge +1

Ik had zoiets ook nog niet zolang gehad.. ben met mijn stief vader naar de huisarts gegaan. 

De dokter  kreeg mijn voorhuid met moeite  naar achter. Ik kreeg een cortisone zalf crème voorgeschreven die ik dagelijks op mijn voorhuid moet smeren. De huid word dan dunner door die crème  en is dan makkelijker het terug kon trekken. Ik moet dus ook dagelijks een paar keer de voorhuid terug trekken bewegen  als oefening.

En mijn voorhuid werd dunner na  6 weken en kon het makkelijker nu naar achter trekken.. zit niet meer zo strak. 👐

 

( deel van de tekst verwijderd vanwege regel 10 , 

10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. )

 

@Rikkert_Anoniem ,

Ik ben het niet helemaal met je eens man, mijn neefje is nu 13 en zijn voorhuid zit ook nog  niet los. en ik kan mij heugen dat ik ook op mn 12/13 nog niet zover was. Maar dan hoef je niet meteen naar de dokter hoor… Wel als je last hebt van je voorhuid, dan kan het zijn dat de voorhuid te strak is of iets anders. Dan zal ik wel naar de huisarts gaan. Maar je voorhuid gaat (meestal) vanzelf los hoor!

Just keep wating!!

JustTalking <3

 

Badge

Is dit voor een jongen of meisje?

Reputatie 7
Badge +5

-onnodige quote verwijderd-

Meisjes hebben volgens mij geen voorhuid 

Reputatie 7
Badge +5

Ts heb je al iets geprobeerd?

Reageer