Skip to main content

Hoiii mijn vriend en ik hebben al een tijdje sexs, ik zit aan de anticonceptie pil en gebruiken we een condoom nu laats hebben we even zonder condoom gedaan hij is niet gekomen maar nu toch ben ik heel bang voor zwangerschap ook als we condoom gebruiken.  Ik weet dat ik niet zwanger kan worden toch maakt het me erg bang…. Heeft iemand hier ook last van?

bedoel je dat hij niet klaar is gekomen en hoe oud ben je


Hij is niet klaargekomen,  15


Hoi hoi. Een jongen hier. Ookal  komt hij niet klaar in, kan je alsnog zwanger worden. Mannen hebben namelijk ook voorvocht. Dat is maar heel weinig maar dat komt wel in je vagina terecht vaak. Hierin zitten weldegelijk zaadcellen, niet zoveel als sperma maar je kan er wel zwanger van worden,. Maar als je de pil slikt is er niks aan de hand. Als jij de pil slikt en hij condoom gebruikt is er al helemaal niks aan de hand. Als je echt bang bent kun je een spiraaltje nemen. Alleen weet ik niet vanaf welke leeftijd dat kan. Maak je geen zorgen pil is echt genoeg vaak. 


Hij is niet klaargekomen,  15

dan kan je niet zwanger zijn


@Kwekkie 

Hoi,

Als je de anticonceptiepil regelmatig slikt, is de kans op een zwangerschap vrijwel uitgesloten. Je kunt dan zonder een condoom seks hebben. Let op, je bent dan natuurlijk niet beschermd tegen een soa.

Wat @anoniemHier schrijft, is niet juist. Ook in voorvocht kan al sperma aanwezig zijn. Kijk voor meer informatie over veilige en onveilige seks bij https://sense.info/nl/zwanger/onveilig-gevreeen-neem-actie.

 

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon


Reageer