bang voor zwangerschap

  • 29 December 2021
  • 15 reacties
  • 475 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi, help a lady out want ik stres mij dood!

 

22 november was mijn vorige ongesteldheid, mijn ongesteldheid is er instabiel ben vaak te vroeg of zelfs  1 of 2 weken telaat.

ik heb seks gehad met mijn vriend, maar hij is niet klaargekomen in me, maar toch is er wel voorvocht in me gekomen, een dag erna heb ik gelijk de morning after pil genomen en een test gedaan, het kwam negatief , dit gebeurde weer een dag geleden, hij is weer niet klaargekomen maar er was toch wel voorvocht, heb vandaag weer de pil genomen in de zelfde maand, moet ik stressen? is de kans groot om hier zwanger van te worden? ben erg bang want zou niet weten wat ik moet doen als ik zwanger was! mijn ouders mogen hier absoluut niet achter komen. ( ik ben nu 4 dagen telaat) en ik heb verder geen symtonen, alleen mijn ongesteldheid die er nog niet is 🤷🏽‍♀️


15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dan niet dat je zwanger bent gewoon een laate ongesteldheid maar ik zal naar de huisarts vragen 

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou gewoon nog even wachten, want je kan het zo vroeg nog niet weten. En misschien kun je voortaan de pil slikken of een condoom gebruiken, dan hoef je niet zo te stressen.

wanneer zou ik dit wel kunnen weten? is er überhaupt een grote kans om zwanger te worden van voorvocht, en nog na de pil? 

dankjewel 💕

kunnen mijn ouders mijn bezoek naar de huisarts zien?

in hoi, help a lady out want ik stres mij dood!

 

22 november was mijn vorige ongesteldheid, mijn ongesteldheid is er instabiel ben vaak te vroeg of zelfs  1 of 2 weken telaat.

ik heb seks gehad met mijn vriend, maar hij is niet klaargekomen in me, maar toch is er wel voorvocht in me gekomen op internet stond dat ik hier niet zwanger van kan worden maar toch wel een kleine kans van is, een dag erna heb ik gelijk de morning after pil genomen en een test gedaan, het kwam negatief , dit gebeurde weer een dag geleden, hij is weer niet klaargekomen maar er was toch wel voorvocht, heb vandaag weer de pil genomen in de zelfde maand, moet ik stressen? is de kans groot om hier zwanger van te worden? ben erg bang want zou niet weten wat ik moet doen als ik zwanger was! mijn ouders mogen hier absoluut niet achter komen. ( ik ben nu 4 dagen telaat) en ik heb verder geen symtonen, alleen mijn ongesteldheid die er nog niet is 🤷🏽‍♀️

  •  
Badge

hoi, help a lady out want ik stres mij dood!

 

22 november was mijn vorige ongesteldheid, mijn ongesteldheid is er instabiel ben vaak te vroeg of zelfs  1 of 2 weken telaat.

ik heb seks gehad met mijn vriend, maar hij is niet klaargekomen in me, maar toch is er wel voorvocht in me gekomen, een dag erna heb ik gelijk de morning after pil genomen en een test gedaan, het kwam negatief , dit gebeurde weer een dag geleden, hij is weer niet klaargekomen maar er was toch wel voorvocht, heb vandaag weer de pil genomen in de zelfde maand, moet ik stressen? is de kans groot om hier zwanger van te worden? ben erg bang want zou niet weten wat ik moet doen als ik zwanger was! mijn ouders mogen hier absoluut niet achter komen. ( ik ben nu 4 dagen telaat) en ik heb verder geen symtonen, alleen mijn ongesteldheid die er nog niet is 🤷🏽‍♀️

Ja wel beetje vreemd ja

Zoals je zelf al zegt, kan je cyclus in het begin erg onregelmatig zijn. Het kan dus zijn dat je nu ook weer wat later bent. De kans dat je zwanger wordt van alleen voorvocht is niet super groot. In voorvocht zelf zitten namelijk geen zaadcellen maar er kunnen nog een aantal zaadcellen meekomen van een vorige ejaculatie. Je zegt dat je daarna ook een morning-afterpil hebt genomen, áls je deze binnen 3 dagen na de seks hebt ingenomen is de kans ook erg klein dat je alsnog zwanger bent. Als je deze later hebt ingenomen, geldt dit natuurlijk niet meer. 

Als je deze twee factoren combineert, is de kans dat je zwanger bent dus heel klein. Maar als je het echt zeker wilt weten, kan je natuurlijk weer een test doen. Deze werkt in principe al na één week na een eventuele bevruchting, maar er wordt meestal geadviseerd om deze te doen na je verwachte menstruatie datum. Dus die kan je nu wel doen om dat onzekere gevoel weg te nemen.

Het kan trouwens geen kwaad om twee keer de morning-afterpil in één cyclus te nemen. Ik zou je alleen willen adviseren om andere anticonceptie te gebruiken, de morning-afterpil is daar niet echt een goede vervanging voor maar meer een back-up voor noodgevallen. Het geeft meer bijwerkingen en is minder betrouwbaar dan de andere anticonceptiemiddelen. De makkelijkste anticonceptie is natuurlijk de condoom. Ook kun je nadenken over de anticonceptiepil. Zeker als je deze twee met elkaar combineert en correct gebruikt, is de kans op zwangerschappen zeer klein.

Nog even terugkomend op de vraag over de huisarts. Dat hangt van je leeftijd af. Als je zestien bent of ouder, heeft je huisarts gewoon beroepsgeheim, ook naar je ouders toe. Als je jonger bent, kan en mag de huisarts het delen met je ouders. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het nodig is om naar de huisarts te gaan. Je kunt zelf ook een zwangerschapstest doen. Maar als dit jou een gerust stelt dan kan je het natuurlijk doen.

heel erg bedankt voor je reactie, dit heeft me erg gerust gesteld.

ik ben nogsteeds niet ongesteld, maar had besloten om nog een paar dagen te wachten, dan testen en hopen dat er negatief uitkomt, ik ben idd jonger dan 16 maar had ergens gelezen dat de huisarts absoluut niet mocht praten met je ouders? 

nogmaals bedankt voor je reactie !!

oja! vergeten te zeggen, maar veel mensen hadden bijwerkingen van de morning-afterpil, maar ik had er helemaal geen 1 😬 is dit een goed ding of een slecht ding ?

Een huisarts mag tussen de 12 en 16 je ouders inlichten. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij dat ook doet. Als je huisarts, wellicht in overleg met jou, geen noodzaak ziet het te delen met je ouders, zal hij dat ook niet doen als je daarnaar vraagt. 

Een huisarts mag wel met de ouders of wettelijke vertegenwoordigers praten over de medische situatie van hun kinderen jonger dan 12 jaar. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar beslist de huisarts, in overleg met het kind, of hij de ouders inlichtingen geeft.

Bron: Huisartsenmedzorg.nl

 

Wat die bijwerkingen betreft is dat alleen maar fijn toch. Het zijn mogelijke bijwerkingen, dat betekent niet iedereen hier last van krijgt. Eén van de mogelijke bijwerkingen is trouwens ook een vervroegde of verlate menstruatie, dus dat zou ook nog mee kunnen spelen.

Reputatie 4
Badge +3

Misschien is je ongesteldheid laat omdat je je strest. Volgensmij kan je ook niet zwanger worden van voorvocht je hoeft je geen zorgen te maken

Reputatie 1
Badge

 hi,

je hoeft echt niet te stressen.

miss ben je gwn laat voor je periode.

kan elke meid overkomen.

doe later nog eens een zwangerschapstest.

liefs van mij

💖

dit bericht is verwijderd

Reputatie 7
Badge +9

Waarom zijn een paar berichten verwijderen???

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Gekehenkie ,

In dit topic zijn meerdere reacties geplaatst met dezelfde inhoud. Om het forum overzichtelijk te houden, hebben we één reactie laten staan en de andere reacties verwijderd. 

Groetjes,
Sascha van De Kindertelefoon

Reageer