Beantwoord

Aromantisch?

  • 8 December 2018
  • 4 reacties
  • 927 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo.
Ik ben nu 16 jaar en ik denk dat ik aromantisch ben. Ik heb me nooit aangetrokken gevoeld tot iemand of een crush gehad. Ik heb ook nooit echt gehad dat ik iemand er zo erg knap uit vondt zien, wel gewoon mooi maar niet echt ‘hot’ ofzo. Ik dacht eerst dat ik gay was, maar ik zie mezelf later niet in een relatie met een vrouw maar ook niet met een man. Mensen uit mijn klas hebben het vaak over verliefdheid en hoe leuk hun crush wel niet is. Maar ik kan me niet voorstellen om met iemand hand in hand te lopen of te zoenen. Ik heb nooit gehad dat ik mezelf later al bij het altaar zag staan. Ik vroeg me daarom af of ik aromantisch kan zijn, ik dacht al voor een paar jaar dat ik gay was omdat ik jongens niet leuk vondt. Maar ik vindt meiden ook niet leuk. Ik denk nu dat ik aromantisch ben. Denken jullie dat het verliefd zijn en een crush krijgen later komt en dat de gevoelens die ik nu heb nog weggaan of dat ik aromantisch ben? Ik weet het zelf namelijk niet en ik wou gewoon wat advies.
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 December 2018, 19:37

Bekijk origineel

4 reacties

Maak je er geen zorgen over. Het komt ooit wel, je hebt nog een heel leven voor je! Als je je niet aangetrokken voelt tot het ene geslacht betekend het niet meteen dat je gay bent. Vervolg gewoon je leven en wie weet kom je ooit je ware tegen.
Dit kan vanzelf komen idd maar asexueel is ook een ding daar hen je veel verschillende soorten van mischien is dat opzoeken handig👍🏻

Ik zou mij niet te druk maaken jij bent jij en je doet ales op je eigen weize en tijd❤️
Hee ik heb zelf in precies dezelfde situatie gezeten, altijd gedacht dat ik hetero was omdat ik niet op meisjes viel totdat ik besefte dat ik ook niet op jongens viel. Ook vond ik net als jij aseksualiteit en aromanticisme op mn 16e, nu ben ik 18 en voor mij geldt het nog steeds. Wat ik zou doen als ik jou was is er gewoon een tijdje mee spelen in je hoofd, je hoeft niet meteen uit de kast te komen of wat dan ook. Maar je moet jezelf ook niet tegenhouden met uit de kast te komen met het idee “misschien verander ik wel” want weet je wat het ding is? Misschien ben je een laatbloeier en word je op je 22 toch een keertje verliefd, maar dat betekent niet dat je al die jaren daarvoor ook hetero/gay/bi was. Die jaren daarvoor was je toch echt aro want je viel op niemand en dat is een feit waar niemand tegenop kan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook vaak genoeg twijfel of ik wel echt aro ben, maar dan denk ik aan al die twaalfjarigen die op dagen als paarse vrijdag in de krant staan en trots zeggen dat ze homo zijn en als zij dat op hun 12e kunnen bepalen dan kun jij dat op je 16e ook. Niemand vraagt ooit aan iemand die hetero of gay is of ze dat wel zeker weten, of ze niet misschien bi zijn. Dus als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan, en als het toch nog verandert, so what?
sorry dat ik zo laat reageer, maar thx voor dit antwoord. Ik ben nu aro en ik zie wel of ik later ooit is een keer verliefd wordt. Dit heeft me echt heel erg geholpen bedankt 💖

Reageer