Vraag

aanranding?

  • 12 September 2020
  • 2 reacties
  • 713 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi,

in januari ging ik logeren bij een internet vriendin die ik al heel lang kende want we gingen beiden naar een anime convention, wat het hele weekend duurde. ‘s Avonds werd ze al heel knuffelig (wat ik bij mn irl close friends niet erg vind maar dit was de eerste keer dat ik deze vriendin zag) dus voelde ik me al een beetje oncomfortabel. Later toen we moesten slapen ging zij op mij liggen en hadden we nog even gekletst. Toen begon ze tegen mijn bovenbeen te schuren, net zo lang tot ze klaarkwam. Ik was in schock en deed net alsof ik lag te slapen. De dag erna deed ik ook alsof er niets aan de hand was. 

Nu, negen maanden later, heb ik er nog steeds last van. Ik heb namelijk al paniekaanvallen die gepaard gingen met flashbacks erover gehad wanneer iemand onverwachts mijn bovenbeen aanraakte of er een bal tegenaan kwam ofzo.

weet iemand of dit aanranding is en wat ik kan doen?


2 reacties

Badge

Ja, dit is aanranding. Je bent aangeraakt zonder dat je dit wilde, dat is niet oké. Je kan met je ouders, vrienden of mensen op school erover praten. Het kan zijn dat ze je niet geloven of misschien zeggen ze dat je je niet moet aanstellen of dat je het je eigen schuld was. Luister daar niet naar. Victim blaming / Het slachtoffer beschuldigen. Praat met iemand hierover. Zoek op hoe je een aanklacht kan indienen (als je dat wil) of spreek de persoon aan. Als je dat niet wil, zoek dan hulp om van de flashbacks en paniekaanvallen te verminderen. Ik ben geen professional, maar waarschijnlijk ben je soort van getraumatiseerd door de aanranding.   Sorry dat je dit moest en moet mee maken. 

Reputatie 1
Badge +1

hoi,

in januari ging ik logeren bij een internet vriendin die ik al heel lang kende want we gingen beiden naar een anime convention, wat het hele weekend duurde. ‘s Avonds werd ze al heel knuffelig (wat ik bij mn irl close friends niet erg vind maar dit was de eerste keer dat ik deze vriendin zag) dus voelde ik me al een beetje oncomfortabel. Later toen we moesten slapen ging zij op mij liggen en hadden we nog even gekletst. Toen begon ze tegen mijn bovenbeen te schuren, net zo lang tot ze klaarkwam. Ik was in schock en deed net alsof ik lag te slapen. De dag erna deed ik ook alsof er niets aan de hand was. 

Nu, negen maanden later, heb ik er nog steeds last van. Ik heb namelijk al paniekaanvallen die gepaard gingen met flashbacks erover gehad wanneer iemand onverwachts mijn bovenbeen aanraakte of er een bal tegenaan kwam ofzo.

weet iemand of dit aanranding is en wat ik kan doen?

Nisschien is het ook handig om het er met haar over te hebben en zeggen dat je het niet fijn vond, als je dit doet wordt het misschien minder? Maybe. Je kan ook weer eens net haar afspreken nadat jullie het er over gehad hebben en idk samen iets gaan doen en soort van "overnieuw" beginnen?

Tis een idee

Wel sterkte man!! Suc6

Reageer