Vraag

aanranding?

  • 1 June 2020
  • 3 reacties
  • 343 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oke ik zat vlak voor de coronacrisis n keer in de les met een nieuwe docent. Die docent zou aan het begin onbewust nare dingen tegen mij . Ik heb dus redelijke controle over mijn emoties’(=geen emoties tonen) maar ik had al heel lang geen emoties geuit. Dus ik ging naar mijn boek staren en toen zei ze van '’gaat het --opmerking*-'’ Nou je weet hoe het gaat wanneer mensen vragen '’gaat het?'’ ik ging dus janken. Toen werd ze duidelijk awkward, en vroeg ze of ik even naar een ander lokaal wilde gaan met haar. Ik zei nee, ik wilde niet met haar praten, ik wilde gewoon even tot rust komen, of even op mezelf zijn.  Zij nam me toch mee (ik was niet in de staat om een discussie te voeren en een scene te schoppen in de klas (die klas was vrijwel leeg trouwens met maar 10  leerlingen) dus ik ging mee omdat ik een mietje ben. Nou daar ging ze dus door met die domme dingen zeggen*, en ze wilde me '’troosten'’. Ik wilde niet dat ze in mijn buurt kwam maar was te overstuur door de dingen die ze deed. toen ging ze dus eerst mijn schouders aaien, daarna ging ze over mijn benen wrijven zonder mijn toestemming. Niet zoals je ouders doen over je knieen wrijven, nee echt mijn hele bovenbeen tot aan mijn kruis, Ik voelde me zeer ongemakkelijk en ben daarna weggegaan uit haar lokaal en het duurde me zeker 15 minuten om tot rust te komen, en de rest van de dag was ik een emotioneel wrak (zodra iemand vroeg hoe het ging gelijk tranen in mn ogen maar dat hadden die mensen hopekijk niet door). elke keer als ik die docent zie voel ik me heel ongemakkelijk en zij overduidelijk ook. Later kwam ze ook nog terug naar een vriend van mij en vroeg waarom ik haar insults* zo erg vond. Ik heb nog steeds last van de situatie en uit mijn emoties nog slechter dan voorheen. 

Mijn vraag is is dit aanranding van haar of moet ik me niet zo aanstellen? 

 

*= ik wil niet zeggen wat ze precies vooor nare dingen zei, want ik wil anoniem blijven. maar zelfs nadat ze zag dat het me echt heel erg kwetste bleef ze met '’per ongeluk'’ doorgaan met die opmerkingen

 

for the record ik ben een jongen ik weet niet of dat ik me dan meer aanstel ofzo maar mischien helpt dat met advies geven ofzo.

 

Doei


3 reacties

Hey,

Wat vervelend wat je hebt meegemaakt en ik snap wel dat je hier mee zit en ik vind ook zeker dat je je niet aanstelt. Ik snap wel dat die docent je wilde troosten en over je schouder en been 'aaide' om je gerust te stellen. Dat ze op je bovenbeen en bij je kruis ging wrijven vind ik wel vreemd. Ik weet niet hoe het er precies heeft uitgezien, maar het zou wel kunnen dat ze misschien niet keek waar ze wreef en dat ze perongeluk te hoog zat. Maar nogmaals, ik was er niet bij en weet niet precies hoe het eruit heeft gezien.

Ik zou je wel een advies kunnen geven. Ik zou het er niet bij laten en bijvoorbeeld naar je mentor of je schoolleider toestappen. Het kan al fijn zijn om met hun erover te praten. En je mentor of schoolleider kunnen eventueel je leraar extra in de gaten gaan houden of ze kunnen misschien wel met die leraar in gesprek gaan. Het zou ook kunnen dat je les mag krijgen van een andere leraar en niet meer van die docent als het te ongemakkelijk voor je is. Er zijn zoveel oplossingen, je mentor of schoolleider zal er vast wel een kunnen bedenken. Dus ik weet zeker dat het opgelost gaat worden als je naar ze toestapt.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen!

Groeten,

TheColorGreen

 

 

 Die docent zou aan het begin onbewust nare dingen tegen mij .  '’gaat het --opmerking*-'’  Nou daar ging ze dus door met die domme dingen zeggen*, . Later kwam ze ook nog terug naar een vriend van mij en vroeg waarom ik haar insults* zo erg vond. 

 

Trouwens elke keer dat ik naar een opmerking verwijs, interpreteer het dan alsof ze eerst een onschuldige grap maakte over (bijv) dat ik dik ben, en daarna ookal ziet ze dat ik gekwetst ben door blijft gaan. Zelfs in het aparte kamertje bleef ze opmerkingen maken ik denk in totaal wel 10. (ze zei niet dikzak, maar het is een voorbeeld zodat je het verhaal misshien beter kan begrijpen, maar ze zei wel iets soortgelijks (respectlozer)) dit is gewoon voor de andere mensen die evt nog dit topic bekijken, niet voor degene die al gereageerd heeft thx voor je reactie green!

Reageer