Vraag

Aangerand, wat moet ik doen?

  • 31 March 2024
  • 3 reacties
  • 288 Bekeken

Badge

Hoi allemaal, ik ben aangerand door mijn broer van 3 jaar ouder, mijn moeder  weet ervan en is er helemaal kapot van, ik voel me helemaal niet meer lekker in mijn vel en het liefst wil ik gewoon van deze planeet af (als je snapt wat ik bedoel..).  Ik heb geen idee wat ik moet doen en waarom ik dit eigenlijk aan jullie vertel, maar heeft iemand een tip wat ik kan doen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Kuiken82indehouse!

Super knap van je dat je dit met ons deelt! Ik snap dat je je zo rot voelt hierdoor want dit is natuurlijk ook verschrikkelijk..

Goed van je dat je dit al tegen je moeder hebt verteld. Heeft die je ook al tips gegeven of heeft zij misschien een idee over wat jullie kunnen doen? Misschien kunnen jullie een keer samen naar de huisarts gaan om dit met hem/haar te bespreken? Het lijkt mij erg fijn voor je om wat hulp te krijgen om dit een goed plekje te geven en de huisarts kan je daar bij helpen.

Je kan ook altijd contact opnemen met https://centrumseksueelgeweld.nl/ als je dat wilt. Dat kan je ook samen met je moeder doen. De mensen daar kunnen je denk ik ook goed verder helpen. Je kan ook met de kindertelefoon bellen of chatten als je dat wilt.

Sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 6
Badge +3

Kwam ff op je account kijken vanaf een andere topic. 
 

wat erg zeg, dat wou je natuurlijk helemaal niet. Wel echt top dat je je moeder erover hebt verteld en dat ze achter je staat! Dat is al een hele grote stap en daar mag je echt trots op zijn. 
 

Is je broer vaak thuis / zie je hem vaak? Ik zou m’n best doen om hem zo veel mogelijk te ontlopen (ookal doe je dat denk ik al,) . Ik weet ook niet hoe oud hij is maar  kan je misschien met je moeder overleggen om hem  naar een soort instelling / mentaal ziekenhuis te sturen? Want dit soort acties zijn totaal niet oké en hij is niet helemaal 100 als hij denkt dat wat hij doet oké is.. 


Ik snap je heel goed dat je niet meer verder wilt, aangezien ik zelf ook ervaring heb met SA, maar het word tijd bij tijd beter, je gaat jezelf heel vies voelen voor een tijd, en een stukje van dat gevoel gaat altijd blijven. Dat betekend niet dat je moet opgeven, er staat nog zoveel voor je te wachten. Dat jouw broer een verschrikkelijk persoon is is niet jouw schuld en daarvoor hoef je jezelf niet te straffen; het is zijn schuld, niet de jouwe; onthoud dat!

heeft je moeder hem al aangesproken ook? 


xx

Reputatie 4
Badge +3

Hoi, dat is heel erg. Je moet je thuis veilig voelen en je niet zorgen maken over een broer die wat met je zou willen doen. Goed dat je moeder daarover hebt gesproken. Ik hoop dat die je helpt. Dit moet je niet alleen oplossen. En het ligt niet aan jou!!! Fleur

Reageer