Skip to main content

Sorry dit verhaal is heel lang. Ik plaats eerst wel een samenvatting en daarna het uitgebreide verhaal voor de mensen die geïnteresseerd zijn.

Ik ben aangerand door een klasgenoot van 20. Hij heeft in 1,5 jaar tijd vaker rare dingen gedaan/gezegd en ik heb nooit gewild dat hij aan mij zat. Daarom voel ik me er ook heel verdrietig door en heb ik het tegen onze mentor op school verteld, want ik wilde niet dat hij hier zo maar vanaf kon komen, echter lijkt dit nu wel te gebeuren. Ik heb twee keer een gesprek gehad met hem en mijn mentor en hij gaat in gesprek met een vertrouwenspersoon, maar voor de rest gebeurd er niks. Mijn mentor zegt dat ze het niet groter wil maken dan dat het is. Ik vind het stom dat hij er zo makkelijk vanaf komt, terwijl ik me nu bijna een maand later nog steeds verdrietig voel. Wat kan ik doen? Melding maken bij de school?

Nu ga ik uitleggen wat er precies gebeurd is.

Wij waren met school een week lang op een soort excursie en sliepen daar dus ook een week lang. En we hadden veel vrije tijd en ik ging dan ook elke avond op stap. Op de derde avond was ik met vriendinnen en er waren ook twee mannelijke klasgenoten mee, laten we ze Tim en Gijs noemen. Ik was moe en mijn vriendinnen en ik gingen dus eerder naar huis. Tim en Gijs bleven nog langer dus ik zei ze gedag en wilde gaan. Maar Tim pakte mij toen ineens vast en wilde me kussen. Ik wilde dit echt absoluut niet. Ik heb namelijk een vriend en los daarvan haat ik Tim, hij heeft al zo vaak dingen bij mij en anderen geflikt en hij weet zelf ook heel goed dat ik niks van hem wil. Toch probeerde hij me dus te kussen en ik wilde me losmaken, maar hij pakte me vast en duwde me tegen een muur waardoor ik niet weg kon. Een vriendin van mij zag het en heeft wel weggeduwd. Ik rende huilend en boos naar buiten.

Blijkbaar had hij dit een avond eerder ook bij een andere klasgenoot gedaan. Ik wilde niet dat Tim hier zo makkelijk vanaf kwam dus vertelde ik het aan onze mentor. Ik heb gesprekken met haar gehad hierover en ook met Tim erbij en eigenlijk kwam het er op neer dat ik het niet zo groot moest maken en dat Tim er nu met een paar gesprekken met een vertrouwenspersoon op school vanaf komt. Terwijl ik me er nog steeds elke dag verdrietig door voel. Ik weet niet of ik nog meer kan doen dan dit. Ik zou graag advies willen. Ik snap dat het misschien veel erger had gekund en dat hij me had kunnen betasten op andere plekken. Maar dat mijn docent zegt dat ik het "niet zo groot moet maken" vind ik onterecht. Ik voel me er nu eenmaal verdrietig door en heb zelfs een keer gehad dat ik droomde over deze gebeurtenis en 's nachts huilend wakker werd. Wat kan ik doen? Een melding bij de school? Naar de politie? Of stel ik me aan en doe ik overdreven?

Reactie zou fijn zijn.

Hoii! Dit is echt niet oké wat hij doet! En je zegt ook dat hij dit ook bij anderen doet! Dit is aanranding en dat is strafbaar, dus je kan zeker naar de politie gaan! Sorry ik weet verder niet zo goed wat ik voor je kan doen, maar als ik je nog ergens mee kan helpen, hoor ik het wel!

Liefs -Ikweetgeennaam321


Heyy,

Wat naar! Dit is voor jou zo te lezen een heftige gebeurtenis geweest en je stelt je zeker niet aan! Ik zou zeker een melding maken bij jouw school want wat hij heeft gedaan is echt niet oké en het is raar dat hij hier zo makkelijk mee weg komt. Je zou dit ook met je ouders kunnen bespreken weten die er al wat van? Het is misschien ook wel fijn als je ouders het weten die kunnen je hier denk ik ook wel mee steunen.

Je zou ook met de kindertelefoon kunnen bellen of chatten voor hulp/advies misschien vind je dat ook fijn.

Sterkte! Liefs van ItsJustMe <3


Reageer