Skip to main content
Vraag

Aangerand

• May 8, 2025
  • 6 reacties
  • 732 Bekeken

Heyy ik ben twaalf jaar en ik was gister avond voor het eerst tot laat in de stad, er liep al de hele tijd een man achter me aan en eventjes greep hij me bij me arm en zoende me in me nek, ik wist niet wat ik moest doen en ik bevroor helemaal, hebben jullie tips wat ik nu moet doen

6 reacties

• May 8, 2025

Wat je hebt meegemaakt is echt niet oké. Dat iemand je zomaar aanraakt en zoent zonder jouw toestemming is grensoverschrijdend en kan ook strafbaar zijn. Het is heel normaal dat je bevroor dat overkomt veel mensen in zo’n situatie. Jij bent nergens schuldig aan. Je hebt juist goed gehandeld door het hier te delen.

Als ik jou was, zou ik met iemand praten die je vertrouwt  zoals een ouder, verzorger, of bijvoorbeeld een leerkracht. Je kan ook anoniem contact opnemen met De Kindertelefoon zelf via chat of telefoon. Ze kunnen je goed helpen en met je meedenken over wat nu slim is om te doen. Je staat er niet alleen voor.

En onthoud: jouw gevoel klopt. Als iets niet goed voelt, dan is het dat ook niet. Je verdient het om je veilig te voelen, altijd.

• May 8, 2025

Naww lief dankje, maar het voelt alsof het wel m’n eigen schuld is alsof ik het had kunnen voorkomen, en ik wilde hem heel graag weg duwen maar m’n lichaam hield me tegen :(

• May 8, 2025

Wat je voelt is helemaal normaal, maar je hebt echt geen schuld. In zulke situaties kan je lichaam bevriezen, dat overkomt veel mensen. Het is een automatische reactie van je lichaam, omdat het zo'n onverwachte en onveilige situatie is. Jij hebt helemaal niet de verantwoordelijkheid om jezelf in gevaar te brengen door hem weg te duwen het is de schuld van die man, niet van jou.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 9, 2025

Hoi,  ik ben het helemaal met ​@Hackalive  eens. Het is zeker niet jouw schuld en je hebt niets verkeerds gedaan hoor! Verder geeft Hackalive al goede adviezen! Veel sterkte en verwijt jezelf niets dat is echt niet nodig! 

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 9, 2025

Wat vreselijk voor je!

Het is NIET jou fout! 

Heel belangrijk: ga er met iemand over praten. Met je ouders, of misschien wel met een psycholoog. Doe ook aangiften als dat nog kan, want dit is niet goed. Maar please, ga er over praten. Je kan het echt wel helen, maar doe het niet zelf en je hoeft je echt niet te schamen. Het is niet jou fout!

Heel veel sterkte

Liefs

Kim

Forum|alt.badge.img+4

HET IS NIET JOUW FOUT!

Ik ben het helemaal met ​@Hackalive eens. Ik wil er nog aan toevoegen dat ik het als ik jou was met je ouders zou bespreken. Als je je nog kunt herinneren hoe de man eruit zag, kun je zelfs aangifte doen bij de politie.