Vraag

ziek. ga ik nu een achterstand oplopen?

  • 26 September 2023
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben gewoon mega ziek en loop achter op school. Ik moet voor alleen scheikunde al 20 opdrachten inhalen. Ik struggle al heel erg met werk maken vanwegen hoe anders de methode is op mijn nieuwe school maar ik ben nu zo gestrest. Ik kan amper uit bed komen maar ik moet dat klote werk af krijgen. En dat kan nu niet.

Elke keer als ik ziek ben ga blijf ik een dagje of 2 weg als de ziekheid erg is en dan als het minder erg is ga ik na school. Daardoor denk ik dat ik morgen al weer in het lokaal zit. Ik heb geen vrienden die notities voor mij maken of willen delen en niet al mijn docenten zetten het huiswerk online of delen presentaties. Toch niet dat ik in deze conditie kan werken maar toch. 

Maar wat ik nu eigenlijk probeer te zeggen is: Hoe ga ik deze achterstand inhalen terwijl ik nu weinig kan? Als ik morgen de les in kom en niks af heb, gaan mijn docenten dat oké vinden? Wat moet ik nu? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi!  Ten eerste veel sterkte en beterschap! Ik hoop dat het allemaal beter voor je wordt!

En ik denk dat als je het op school net zo uitlegt als je nu hier doet, dat je alle begrip en hulp gaat krijgen!  Laat het aan je mentor lezen en praat er over.  Vertel wat je ons ook vertelt. Ik kan me niet voorstellen dat ze jou dan niet gaan helpen en met je mee denken. Veel succes!  Ik hoop dat het goed komt. 

Groetjes liefs Tartan X 

Hoi @Lamp.ie ,

Ook namens mij heel veel beterschap! Ik hoop dat het snel weer goed met je gaat.

Reputatie 7
Badge +8

Dankjewel @Tartan13 en @Jesse_6567 

Het gaat nu gelukkig wel weer wat beter met me. Ik heb denk ik de griep heb gekregen dus lig nog wel in bed maar ben nu iets minder een nutteloze zak vlees. Dus ik vind dat het goed is 

Reputatie 7
Badge +7

Kijk, als het écht zo moeilijk voor je is kun je misschien het jaar over doen. En nee, niet schamen. Zo erg is het niet. Dat hebben duizenden mensen gedaan. 

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Succes!

Reputatie 7
Badge +9

ik ben dus net ook een week ziek geweest en vandaag zouden we een EN toets hebben. ik heb de toets niet gemaakt, heb de helft van mijn scheikunde aantekeningen niet en heb niks gedaan aan huiswerk. niet dat ik wat doe als ik niet ziek ben maar ik denk dat je het punt wel snapt.

Reputatie 7
Badge +8

@ikweethetnietmeer2009 

Snap je totaal. Ik ben vandaag weer naar school gegaan en zit nu een beetje in de stress omdat we dus een scheikunde practicum gaan hebben over iets waar ik niks over heb geleerd. Blijkbaar was het gister pas verteld en het is morgen.

Ik ga zo ook bezig met huiswerk in mijn agenda opschrijven enzo. Het is wel belangerijk dat je je huiswerk maakt. Ik ga mijzelf de dead line tot volgende week zondag geven om zoveel mogelijk af te krijgen van mijn achterstand. Elke dag dat ik huiswerk heb gemaakt probeer ik iets leuks erna te doen. Werkt niet altijd (ben niet elke dag zo gemotiveerd) maar is wel leuk. 

School en ziek zijn is zo'n rot iets om tegelijkertijd over te moeten stressen.

Reageer