Vraag

Zelf geld meebetalen aan werkweek?

  • 25 August 2021
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Ik ga binnenkort met school naar Berlijn voor een werkweek, de ouderbijdrage is 360 euro. Ik ben zelf 14 jaar en heb deze vakantie heel hard voor mijn geld gewerkt. Vanavond zaten mijn ouders en ik aan tafel en kwam het gesprek aan tafel. Toen vonden mijn ouders dat ik zelf mee moet betalen aan dit reisje. Ik was boos geworden omdat ik deze vakantie hard had gewerkt voor mezelf en ik dat niet uit ga geven aan een werkweek voor school. Is het logisch dat een 14 jarige zelf geld moet betalen voor een werkweek? 


2 reacties

Hmm, ik ben ook van mening dat je ouders dat gewoon zouden moeten betalen. Er zit denk ik wel een verschil tussen je geld nuttig en ‘nutteloos’ besteden. Als jij spaart voor je studie zullen je ouders denk ik eerder bereid zijn om de andere dingen voor je te betalen dan dat je alles uitgeeft aan games of computerupgrades of whatever.

Wellicht kan je voorstellen om het geld dat je hebt verdiend op een spaarrekening te zetten en nogmaals vragen of zij deze reis willen betalen. Je kan het eventueel ook met je mentor bespreken; wellicht kan hij/zij je helpen. Succes!

Badge

Hmm, ik ben ook van mening dat je ouders dat gewoon zouden moeten betalen. Er zit denk ik wel een verschil tussen je geld nuttig en ‘nutteloos’ besteden. Als jij spaart voor je studie zullen je ouders denk ik eerder bereid zijn om de andere dingen voor je te betalen dan dat je alles uitgeeft aan games of computerupgrades of whatever.

Wellicht kan je voorstellen om het geld dat je hebt verdiend op een spaarrekening te zetten en nogmaals vragen of zij deze reis willen betalen. Je kan het eventueel ook met je mentor bespreken; wellicht kan hij/zij je helpen. Succes!

Yess bedankt! Ik zal het er nog een keer rustig over hebben. 

Reageer