Vraag

word gek van mijn groepje


Reputatie 7
Badge +9

Misschien weten jullie het al dat ik met het groepje waar ik nu mee zit niet niet zo goed mee samen kan werken nou het is er iets gebeurd wat ik wil delen en als iemand tips heeft mag die het zeggen want vanmorgen toen ik bij mentor les zat heeft mijn mentor gezegd dat ik met mijn groepje als de laatste les is afgelopen moesten blijven zitten omdat hun voor een gesprek hoe het in het tafelgroepje ging wiskunde toets gemaakt ging oké hoop een voldoende me frans docent was ziek dus bij frans had is een invaller die was Duits en ze geeft ook Duits laatste uur ging ook oké eigenlijk ging het dagje op school wel oké toen bij het gesprek ging niet goed want het niet goed want ze gaven me de schuld dat ik ik niet wil samen werken met hun maar het is andersom zij willen niet samenwerken met mij want we hebben morgen een Engels presentatie en iemand van het groepje had een presentatie gemaakt en had naar iedereen gestuurd om zijn deel der in te zetten maar naar mij niet en ik heb de hele tijd gevraagd of ze het wou geven en ze deden het niet en ze hebben de hele tijd gelogen dat ze het wel hadden gestuurd en dat het mijn schuld was toen werd ik boos en ben ik midden in het gesprek gegaan omdat ik helemaal gek werd van hun en ik zeg de hele tijd groepje maar ik bedoel daarmee tafelgroepje soms mag je geen groepjes maken voor opdrachten maar moet je met je tafelgroepje samen werken en me mentor heeft me oma gebeld en gezegd dat ik mijn deel van de presentatie alleen doen maar dat wil ik niet want dan geef ik hun zin want volgensmij wilde ze nooit met me samen werken daarom doen ze dit maar weet ik niet zeker


27 reacties

Hey wat vervelend dat ze zo doen. Ik hoop voor je dat je de volgende keer in een ander groepje mag samenwerken. 

Waarom vind je het zo erg om je presentatie alleen te doen? Want ik denk dat jij alleen dit veel beter kan dan met een groepje wat je alleen maar tegenwerkt. 

Iig heel veel succes

 

(PS wil je volgende keer proberen om wat punten en komma's in je verhaal te zetten? Dan kunnen we het wat makkelijker lezen)

Reputatie 4
Badge +1

Als je in zo'n groepje terecht komt, is het heel belangrijk om zelf duidelijke deadlines op te stellen. Als kinderen uit je groepje dan daar alsnog overheen gaan, kun je een bericht sturen naar de docent waarbij je uitlegt wat er gebeurd. Dat heeft voor mij altijd gewerkt.

Reputatie 7
Badge +9

@J8j8 ik vind het zo erg want zo zijn goed in Engels en ik niet ik denk dus dat ik onvoldoende krijg en hun een voldoende krijgen

Dit is je kans om je te bewijzen! Jij kan dit! Als je het moeilijk vind vraag je iemand, bijvoorbeeld je ouders, om je te helpen. En oefen je presentatie voor mensen zodat ze je tips kunnen geven. Het komt goed!

Reputatie 7
Badge +19

Heyy wat naar en gemeen. Misschien een optie om 1 op 1 een gesprek te hebben met je mentor. En dan kan je via foon computer of iets laten zien dat je het niet hebt. Dan moet ze je wel geloven. En geef aan dat je echt je best doet om samen te werken.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +5

Wat stom!! Ik heb ook problemen met m'n groepje. Er zitten 3 kinderen aan m'n groepje( mij d'r bij is 4 )  zd heten R, A en S.. R is mijn beste vriend en heel lief voor mij<3  alleen vandaag zweeft er een woord door mijn hoofd... " ik haat jou "  dat was het laatste wat S tegen mij zei. " ik en A haten jou zo erg! " zei ze... volgens mij haat iedereen mij. Beter even zm plegen misschien...

Reputatie 7
Badge +19

@Een hulpvol meisje Niet zm doen.

En @Gekehenkie Heb ik ook lees mijn topic spijt van pester bedreigen. Maar.

Wilhelmavemela.

En echt vervelend.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Een hulpvol meisje ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +1

Wat stom!! Ik heb ook problemen met m'n groepje. Er zitten 3 kinderen aan m'n groepje( mij d'r bij is 4 )  zd heten R, A en S.. R is mijn beste vriend en heel lief voor mij<3  alleen vandaag zweeft er een woord door mijn hoofd... " ik haat jou "  dat was het laatste wat S tegen mij zei. " ik en A haten jou zo erg! " zei ze... volgens mij haat iedereen mij. Beter even zm plegen misschien...

Hey “Een Hulpvol Meisje”, ik heb jouw forums gelezen en ik weet dat jij je depri voelt, maar het is niet oke om dat zo naar anderen te uiten. Op deze pagina proberen wij elkaar te helpen, en niet elkaar de put in te praten. Ik begrijp dat jij heel veel opgekropte gevoelens hebt, maar je zult een andere manier moeten vinden om daar mee om te gaan. Als er iets is wat ik voor jouw kan doen, moet je dat zeggen, maar hou dat in jouw forum.

 

Reputatie 7
Badge +9

Na dat ik weg ben gegaan zei een meisje dat ze er heel erg van baalt een zo maar zei is het ergste de andere twee zijn nog wel oké soms maar me één van mijn mentoren heeft aan mij gevraagd of ik het wil goed maken maar ik ben niet de gene die het goed moet maken toch dus ik heb gezegd dat ik er over ga nadenken omdat ik geen zin had in een lang  gesprek enzo 

Reputatie 7
Badge +19

Vervelend voelt het goed zo?

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind ik het jammer dat zei liegt en dat mijn mentoren haar geloven 

Reputatie 7
Badge +19

Je hebt nog kort te gaan volgend jaar een andere mentor. En je kan misschien een andere leraar lerares in vertrouwen nemen en dit delen.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +9

nee ik zit in de eerste en op mijn school is het zo dat je mentoren die je in de eerste heb ook in de tweede hebt 

Reputatie 7
Badge +9

en docenten veranderen ook niet als je naar de tweede gaat alleen ik heb in de tweede pas duits dus ik krijg ook een duits docent bij

Reputatie 7
Badge +9

nou vandaag het ik 1 op 1 die engels presentatie zo klonk te vreden met hoe ik het de dus ik denk een voldoende en die gesprek van vorige week ik hoorden van een jongen die ook bij het gesprek was dat na weg was gegaan een andere jongen en die meisje hebben gehuild omdat het niet zo gaat in het groepje komt vooral door het meisje maar als ze normaal hadden gedaan was die gesprek niet eens nodig geweest en was er niks aan de hand

Reputatie 7
Badge +19

nee ik zit in de eerste en op mijn school is het zo dat je mentoren die je in de eerste heb ook in de tweede hebt 

Oh vervelend en kan je naar andere docent stappen?

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +9

Weet niet maar als het wil kan is het door het niveau twee andere klassen met het zelfde jaar en niveau waar ik in zit maar in de ene klas ken ik de mentoren niet van maar ik kan wel mensen uit die klas en een docent die mij les geeft is mentor van de andere klas en daar ken ik ook mensen uit maar ik wil liever in die klas zitten waar ik de mentoren niet ken want er zijn een paar die ik aardig maar dan kan ik de mentoren niet ik weet niet of het mag

Reputatie 7
Badge +9

nee ik zit in de eerste en op mijn school is het zo dat je mentoren die je in de eerste heb ook in de tweede hebt 

Oh vervelend en kan je naar andere docent stappen?

Wilhelmavemela.

En ik heb dyslexie en dan weten sommige docenten dat niet omdat ze niet in mijn klas lessen maar wil aan één van de andere klassen en dan ken ik niet alleen docenten en alle leerlingen en waar moet ik dan zitten want waar ik nu zit misschien zit  iemand van en andere klassen daar ook en ik ga op niemand schoot 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb vandaag plotseling een gesprek met me mentoren en dat meisje ik moet het van hun goed maken maar ik heb niks gedaan dus waarom moet ik het goed maken ik kan er echt niet meer tegen en ik weet niet wie ik erger vind dat meisje of me mentoren dus ik ben weer weggegaan en niet meer terug gekomen 

Reputatie 7
Badge +9

Help me wie dit leest

Reputatie 7
Badge +19

Ik vind het naar voor je misschien andere klas? En je 1e 2 teksten snap ik niet kan je die misschien iets duidelijker maken?

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +9

Het is lastig om het beter uit te leggen omdat ik dan misschien teveel privacy gegevens van mij zeg 

Reputatie 7
Badge +9

Nou ik heb dyslexie en niet alleen docent weten dat op mijn school omdat ik die docenten niet ken

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een 6,8 voor me Engels presentatie 

Reageer