Vraag

Wiskunde stress

  • 4 November 2018
  • 7 reacties
  • 363 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Elke keer als ik wiskunde huiswerk moet maaken zit ik gefrustreerd te janken en kom ik niet aan hw toe.

Ik ben 2 keer blijven zitten en ik kan nogsteeds niks..... Ik was in de eerste goed in wiskunde (we hadden toen een andere methode, die van nu is dom) toen ik van school veranderde kregen we dus die stomme methode en toen ik weer van school veranderde hadden ze die daar ook.... Het werkt niet omdat er 100 verschillende dingen in een hoofdstuk en dus een toets komen en ales gaat te snel doorelkaar heen...

Met rekken hen ik ook problemen maar dat is maar een keer in de week.... Ik zit daar soms aleen huilend in de klas....

Ik word so gefrustreerd dat ales niet lukt en na een dag intensief oefenen en dan ales weer weg is uit mijn brein... Ik voel mij dan ook dom....

Ik heb coaches maar die kunne mij daar niet bij helpen en de leeraaren en mentoren ook niet.... Ookal zit ik op speciaal onderwijs.

Ik heb groep 7 en 8 nooit gehad en dat legt veel uit ik heb wel 2 jaar steunles gehad maar dat schoot ook niks op (ik deed sit omdat ik dan een rekenmachine mocht) ik wil echt geen steunles meer en ga dit ook koste wat het kost ontwijken maar ik ben bang dat ik daar toe ga worden gedwongen maar die mensen snappen mij niet en ik snap niks dus het werkt to g niet en die man van rekken pushy mij om toch f2 reken toets te gaan doen terwijl ik gewoon ene lager mag.... En dat ook wil.... Ik voel mij nutteloos en radeloos.... Ik weet niet wat ik moet doen....

Elke keer als ik dus hw niet maak schrijft ie dat op na 3 keer moet je 2 uur nakomen om het te maaken dat lijkt mij hell dan zit hij tegen mij te schreeuwen en ik te janken omdat 't niet werkt....

Ook vind ik een 8 eigelijk nog een te laag punt maar ik haal aleen 5en voor wis en re

Dankjewelll voor luisteren (leezen)

7 reacties

Hoi,

wat rot voor je dat het zo slecht gaat. Als bij les geen optie kan je misschien mensen uit je omgeving die het wel snappen vragen om het uit te leggen. Er moet altijd wel een klasgenoot, familielid of kennis zijn die het wel snapt. Er staan ook veel wiskunde tuturials op youtube misschien kan je daar naar kijken voor uitleg. Als iedereen zulke lagen cijfers haalt door de nieuwe methoden kun je een klacht indienen bij school want dan is er echt iets mis met de methoden en gaan ze misschien terug naar de oude methoden.

Succes.
Heyy,
wat vervelend dat je er zoveel moeite mee hebt, ik sluit me helemaal aan bij de reactie hierboven. Op YouTube zijn enorm veel uitlegfilmpjes te vinden, bijvoorbeeld de WiskundeAcedemie. Je kan gewoon opzoeken wat je moeilijk vindt en ik weet bijna zeker dat er wel een filmpje van is.

je geeft aan dat je leraren je niet kunnen helpen, maar is het mogelijk om naar je wiskunde docent te gaan en uit te leggen dat je het ontzettend moeilijk vindt, dat je het niet begrijpt en dat je daar van baalt. Misschien heeft hij wel oude toetsen, websites, of werkbladen die je mag gebruiken.

En trouwens een 8 is een super mooi cijfer;)
Succes!
Heb mijn raare situatie uitgelegd maar na 13 jaar op school te zitten en 2 jaar bijles rekkenen heb ik ook wel opgegeven... Het is vooral het gepush van de leeraaren en de straf die mij zorgen maakt.

Yt he ik al geprobeerd maar dan heb ik zoon filmpje 5 keer gekeeken en mee gedaan en lukt 't nog niet mijn tweeling zus kan het wat beter maar uitleg werkt niet echt wand ze moet zelf ook gewoon nog leeren. Mijn moeder heeft het zelfde probleem gehad als mij en kan het nu nog ni. De vriend van mijn moeder lecht echt kei verveelend uit dat ik net moet schrijven enzo en dan word ik gefrustreerd.

Ik zie het nu niet van wis en re laater heb ik dat nooit meer nodig en ik ga gene miskundig vak doen... Iedereen word over de zelfde steen gegooit en houden gene rekening met individuele personen....

Bedankt alemaal
Je zegt dat 13 jaar op school zit, dat betekend dat je nu ongeveer 17 bent. Dat betekend dat je dus een vakkenpakket hebt gekozen. Is het mogelijk om je pakket antepassen zodat je geen wiskunde meer hebt. Bij mij op school heb je het pakket C&M waarbij wiskunde geen verplicht vak is. Ik weet niet hoe dat bij jou is omdat je speciaal onderwijs hebt. Als dat geen optie is. Wat wil je later worden? Misschien als je kan aantonen dat je wiskunde daarvoor niet nodig hebt en kan je het laten vallen. Het zou niet eerlijk zijn als anderen het wel kunnen laten vallen en jij niet.

Succes
Uhm ik ben 16 ben aleen 2 keer blijven zitten en hoor al op 't mbo (was ene vroege kleuter)

Han al 3 jaar een paket gekozen (eerste school) kon ik wis niet laaten vallen door dat ik kunst wou (wis vond ik toen makelijk) (school 2) kon je wis überhaupt niet laaten vallen dus ja... (daar begon die domme methode) (3e school) ook die stome methode en kan je wis ook niet laten vallen...

Ik wil Osteopaat worden (voor paarden)

Iedrene moet hier wis... Je kan kiezen uit bio eco of nask meer niet... Ik koos voor bio uiteraard (ookal is dat leterlijk aleen mensen...)
Misschien als je kan aantonen dat je voor Osteopaat geen wiskunde nodig hebt kan je je mentor overhalen dat je geen wiskunde nodig hebt en dat het beter voor je is als je het laat vallen. Als je een aantal goeie argumenten kan verzinnen waarom het beter is om het te laten vallen is de kans groot dat je een docent kan overhalen. Ik hoop voor je dat het werkt.

Succes
Ik denk niet dat dat kan aangezien het gewoon een axamen vak is....

Maar wel heel erg bedankt👍🏻❤️

Reageer