wiskunde ook leuk

  • 26 January 2021
  • 17 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

ik merk dat ik op school een van de enige leerlingen ben die wiskunde egt heel leuk vind. Altijd als we wiskunde les hebben loopt iedereen al te zeuren terwijl mijn mening juist is dat wiskunde egt een top vak is. Zijn er mensen die dit ook vinden?

(Ik zit op 2 havo/vwo)

groetjes AnnieM😁


17 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hai,

Nou ik vind Wiskunde super moeilijk! ik sta een onvoldoende.. respect voor jou dat je het goed kan!!

 

Liefs Emma000

Reputatie 7
Badge +19

Heey

Ik persoonlijk vind het niet super leuk. Maar er zijn zeker meer mensen die wiskunde leuk vinden. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik vind wiskunde echt een geweldig vak, zit ook op havo/vwo, maar zoals hierboven wordt vermeld is er echt een extreem verschil, of je vind het leuk, of je haat het, dus ja, groetjez, 

-flopflop13 

Hee AnnieM,

Zoals je kunt merken zijn de meningen over wiskunde verdeeld. Misschien vind niet iedereen wiskunde stom, maar vaak wordt het als lastig ervaren en draagt dat bij aan de manier waarop iemand zijn/haar mening vormt.

Zelf vind ik wiskunde wel leuk, ik houd van uitdaging. Soms is het ook moeilijk, maar dan is het juist leuk om er achter te komen hoe het zit en als je het eenmaal snapt is het vaak prima te doen.

Zo vond ik natuurkunde en scheikunde ook altijd heel erg leuk. Ik ben wel van de bèta vakken.

Nu op mijn opleiding heb ik ook wiskunde, maar wel een stukje anders dan de middelbare. Het is moeilijker en het tempo ligt veel hoger, een stuk ingewikkelder, maar wel veel uitdaging!

Groetjes,
Simply Me

Ik vindt zelf wiskunde ook super leuk, ik haal altijd de hoogste cijfers bij dit vak, alleen ik doe 3 MAVO, dus het is voor mijn gevoel echt onzin wat ik aan het maken ben. Waarom vind ik dit onzin?; Nou, mijn Engels, Nederlands en wiskunde stonden bij mijn advies allemaal op HAVO of hoger, en mijn advies was kader/MAVO en ging door naar MAVO en ik haal nu letterlijk als enigste in alle vakken hoge cijfers, en mag niet naar de HAVO. Echt onzin..

Hey stackedBlock,

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend bij mij was het juist andersom 😀

ik begon in groep7 met een krap mavo advies en na een eindadvies havo in groep 8 ben ik terecht gekomen in een mavo/havo/vwo klas waarin ik ben begonnen op mavo/havo en door gegroeid naar havo vwo. 😀

Hee AnnieM,

Zoals je kunt merken zijn de meningen over wiskunde verdeeld. Misschien vind niet iedereen wiskunde stom, maar vaak wordt het als lastig ervaren en draagt dat bij aan de manier waarop iemand zijn/haar mening vormt.

Zelf vind ik wiskunde wel leuk, ik houd van uitdaging. Soms is het ook moeilijk, maar dan is het juist leuk om er achter te komen hoe het zit en als je het eenmaal snapt is het vaak prima te doen.

Zo vond ik natuurkunde en scheikunde ook altijd heel erg leuk. Ik ben wel van de bèta vakken.

Nu op mijn opleiding heb ik ook wiskunde, maar wel een stukje anders dan de middelbare. Het is moeilijker en het tempo ligt veel hoger, een stuk ingewikkelder, maar wel veel uitdaging!

Groetjes,
Simply Me

Ik heb egt precies het zelfde met die uitdaging enzo

ik vind het egt geweldig 😊 

Hee AnnieM,

Leuk om te horen!

Heb jij genoeg uitdaging op school, word je genoeg uitgedaagd qua wiskunde? Anders kun je misschien overleggen met docent of mentor of je wat meer uitdaging zou kunnen krijgen. Dan blijf je het voor jezelf ook leuk houden😉

Groetjes,
Simply Me

Wiskunde is een vak wat je waarschijnlijk leuk vindt als het je ook allemaal redelijk goed afgaat, ik gok bijvoorbeeld dat je zeker geen onvoldoende staat... Mensen die dat wel staan, en dat zijn er veel, zullen het ook minder snel leuk vinden. Of nuttig. 

Reputatie 4
Badge +3

hi 

ik vindt wiskunde zelf ook heel leuk omdat het altijd een soort puzzeltjes zijn die dan altijd net iets anders zijn, bijna mijn hele klas haat het verder.

Hee AnnieM,

Leuk om te horen!

Heb jij genoeg uitdaging op school, word je genoeg uitgedaagd qua wiskunde? Anders kun je misschien overleggen met docent of mentor of je wat meer uitdaging zou kunnen krijgen. Dan blijf je het voor jezelf ook leuk houden😉

Groetjes,
Simply Me

hoi

in de les is het af en toe een beetje saai inderdaad, Ik ben normaal gesproken bijna de hele les bezig met het aan klasgenoten uitleggen en dat vind ik ook leuk om te doen helaas gaat dit met online lessen wel wat minder gemakkelijk.  Verder ga ik morgen mee doen aan de eerste ronde van de Nederlandse wiskunde olympiade (een nationale wiskunde wedstrijd)ik heb hier vorig jaar ook al aan mee gedaan.

al met al genoeg uitdaging dus.:grinning:

hi 

ik vindt wiskunde zelf ook heel leuk omdat het altijd een soort puzzeltjes zijn die dan altijd net iets anders zijn, bijna mijn hele klas haat het verder.

herkenbaar…..

 

hi 

ik vindt wiskunde zelf ook heel leuk omdat het altijd een soort puzzeltjes zijn die dan altijd net iets anders zijn, bijna mijn hele klas haat het verder.

herkenbaar…..

 

Bij mij ook 😂

Reputatie 6
Badge +7

Hoi AnnieM,

zoals Simple Me al zei, zijn de meningen verdeeld. Iedereen vindt weer wat anders leuk. De een vindt het moeilijk en bij de ander valt het wel mee. Net zoals jij zit ik in een klas waar het lijkt alsof iedereen wiskunde haat. Alleen ik en een van mijn vrienden vinden het leuk.

Ik kom uit een familie van wiskundefans. Dat helpt al een beetje. Ook ben ik echt een mens wat van uitdagingen houd. Nou is wiskunde een soort uitdaging. Altijd zijn er weer puzzeltjes om opgelost te worden (zo zie ik het). En ik vind wiskunde ook gewoon leuk. Ik ben echt van de bèta vakken.

Talen wat minder, maar als we iets moeten vertalen is het eigenlijk ook een puzzeltje, met al die naamvallen en woorden.

Zorg gewoon dat je het leuk blijft vinden (dat gaat wel lukken denk ik), en het komt helemaal in orde. 

Veel succes nog op school!

 

Groetjes,
Paardebloem

Hoi, ik vind wiskunde ook heel leuk en helemaal niet moeilijk, dus je bent niet de enige! 

Groetjes!

Badge

Heeeyyy AnnieM,

Ik vind wiskunde echt verschrikkelijk, maar er zijn genoeg mensen die het wel heel leuk vinden. Ik ga er vanuit dat je er goed in bent dus respect! Ik sta een dikke onvoldoende …

Groetjes, 

xbeautifuldevilx

Badge

Ik zit in 3 Vwo. En wiskunde vind ik echt heel leuk. Ik ben ook samen met een vriend van mij de einige in de klas die wiskunde echt heel leuk vinden. De rest van de klas vraagt zich echt af waarom, maar ja, ik vind dat het leukste vak dat er is.

Reageer