Vraag

Wiskunde laten vallen

  • 3 January 2021
  • 5 reacties
  • 264 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik ben aan het twijfelen over of ik van wiskunde b naar wiskunde a moet switchen. Ik wil wiskunde B misschien laten vallen omdat het meer tijd kost en moeilijker is dan ik had verwacht. Ik zit nu in 4 vwo en sta voor wiskunde-B een 4,6 ik heb een 5,9 gehaald en een 3,2.  We zouden een proefwerk van hoofdstuk 3 krijgen maar dat viel uit vanwege corona. Is wiskunde-A werkelijk makkelijker. Wat denken jullie dat ik moet doen ik hoor het graag.

alvast bedankt


5 reacties

Hoi, ik zit zelf in 6vwo en heb wiskunde B. Het verschil tussen wisA en wisB is best wel groot, en ik heb het gevoel dat het ook steeds groter wordt in de vijfde en zesde. Ik haalde in de vierde achten/zevens en moet nu echt hard leren om een zes te halen (of ik zou het vak supergoed moeten bijhouden, maar daar heb ik de motivatie niet voor ;)). Meestal haal ik nu een 5,8 ofzoiets. Ik zou het met je mentor, decaan, of docent overleggen.  De meeste mensen die ik ken, die eerst vieren haalden bij wiskunde B, haalde na het switchen naar wiskunde A achten en negens. 

Succes!

Ik snap dat het aanlokkelijk is om voor de makkelijkere optie te kiezen maar bedenk wel dat je met wiskunde B straks veel meer kanten op kunt. Het hangt er dus ook een beetje vanaf wat je na de middelbare wilt. Mocht je nou echt een richting op willen waarvoor wiskunde b echt nodig is, kan je inderdaad gaan overleggen of je het kunt switchen. En als je nou echt nog niet weet wat je wilt, zou ik ook nog even B blijven doen. Als je nu even doorzet, kan je daar over een paar jaartjes nog heel blij mee zijn.

 

Ik zou dus goed kijken naar je toekomstplannen voordat je wiskunde B laat vallen.

 

Groetjess

Hey, 

Zelf zou ik er niet voor kiezen om wiskunde B te laten vallen, tenzij het natuurlijk echt niet meer gaat. Wiskunde is makkelijker A, maar op een andere manier. Ook wiskunde A kan moeilijk zijn. Zelf heb ik wiskunde A gedaan, maar ik wilde heel graag wiskunde B. Omdat het met mijzelf niet zo goed ging en het niet verstandig was om mezelf te overvragen, hebben we (mentor, ouders, decaan en ik) besloten om toch voor wiskunde A te gaan. En opzich was dat prima. Ik heb later nog wel gevraagd aan mijn mentor en decaan of ik mocht wisselen naar wiskunde B, omdat ik dacht dat ik dat wel aankon en het was beter voor mijn vervolgopleiding. Toen kon dat helaas niet meer. Maarja, wiskunde A was verder ook prima. Ik heb het makkelijk gehaald, dus dat is wel echt prettig. 

Ik zou je aanraden om wiskunde B te blijven doen en door te zetten. Het is niet gek dat je onvoldoendes haalt, veel mensen hebben er moeite mee en zijn er dan uiteindelijk toch blij mee dat ze het wel gedaan hebben. Zeker als je later in een opleiding zit. 

Groetjes,

Simply Me

Bedankt voor jullie reacties ik heb toch ook voor wiskunde b gekozen. :grinning:

 

Antwoorden met quotes verwijderd door De Kindertelefoon voor de overzichtelijkheid van het forum.

Hoii,

Misschien komt mijn reactie een beetje laat, maar ik zou ook kijken naar de andere kernvakken! Als je op Nederlands of Engels ook een 5 staat, zou ik toch kiezen voor de makkelijkere weg. 

Succes!

Reageer