WISKUNDE laten vallen

  • 15 May 2017
  • 6 reacties
  • 2200 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Is er een enkele mogenlijkheid dat ik wiskunde zou kunnen laten vallen op vwo niveau? Ik heb werkelijk een ontzettende hekel aan dit vak en zou het graag weten als ik dit vak gewoon aan de kant zou kunnen schuiven. Dan word ik weer vrolijk en voel ik me niet meer kut over toetsen dat ik er geen reet van snap.

6 reacties

Bij het vakken pakket Cultuur en Maatschappij is het vak Wiskunde niet verplicht, je kan het dus laten vallen.
Veel mensen zeggen dat het dom is als je wiskunde laat vallen, dat is niet waar, met C en M kan je alsnog veel beroepen uitoefenen.
Ik weet niet in welk jaar je zit, maar profiel keuze maken gebeurt in de derde en word pas ingevoerd in de vierde. Tot die tijd kan ik je aan raden om op bijles te gaan, ook al vind je wiskunde stom, je moet er toch een voldoende voor staan om over te gaan (of één tekort).
Ik zit nu in de 2de en wil later myrmicoloog worden (een beroep waarbij je mieren onderzoekt en soorten benaamd) hiervoor heb ik geen wiskunde nodig, en ik ben verschrikkelijk slecht in wiskunde.
Bij cultuur & maatschappij is wiskunde inderdaad niet verplicht... op de havo. Op het VWO ontkom je er helaas niet aan. Wel bieden sommige scholen wiskunde C aan (de meest makkelijke wiskunde). En hoewel je in de praktijk inderdaad vaak geen wiskunde nodig hebt bij veel beroepen, is het wel vaak een eis voor de opleiding. Zeker als je de exacte kant op wil (biologie, natuurkunde, scheikunde, etc.). Dus helaas... je zal toch echt nog even je best moeten doen voor wiskunde?
Wiskunde laten vallen kan alleen op HAVO bij een specifiek pakket. Op VWO kun je meestal wel wiskunde C volgen, wat de makkelijkste variant zou moeten zijn.

Gr. Pin
Badge

Ik zit nu in de 2de en wil later myrmicoloog worden (een beroep waarbij je mieren onderzoekt en soorten benaamd) hiervoor heb ik geen wiskunde nodig, en ik ben verschrikkelijk slecht in wiskunde.

is het nog gelukt met de mieren?

Reputatie 7
Badge +17

@M.A dat zullen we helaas nooit weten ben ik bang

Reageer