Vraag

Wiskunde, help me!!!!!

  • 21 November 2021
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Badge

Hey,

Ik heb dyscalculie (problemen met wiskunde)

ik krijg wel hulp van een logopediste. Maar ik voel mij heel erg buitengesloten ik bedoel waarom juist ik  van iedereen?? Ik krijg dan een hulpkaft met maaltafels en andere dingen en dan zegt de hele klas dat het niet eerlijk is En krijg ik dan een keer een goed punt dan zegt iedereen je hebt helemaal geen problemen voor wiskunde. Wat moet ik doen?! :( 

Groetjes Mint.


2 reacties

Het belangrijkste dat ik al heb geleerd is dat je moet accepteren wie je bent en dat je niet naar iedereen moet beginnen luisteren. Want je hebt nu een maal gewoon hulp nodig bij dit onderwerp. Bespreek het eens met je leerkracht, zeg wat je dwars ligt en al die opmerkingen maat je maar aan de kant liggen. Het is niet makkelijk, dat weet ik maar het is een kwestie van de nutteloze opmerkingen te negeren. Mag ik vragen in het hoeveelste je zit? 

Reputatie 6
Badge +7

Zeg tegen ze: Als ik geen problemen heb met wiskunde, dan haalde ik met die hulp toch makkelijk een 10?

Iemand die geen probleem heeft, maar wel extra hulp krijgt, haalt hele hoge cijfers. 

Dus kies maar: Of die hulp is geen hulp, of die hulp helpt wel - maar dan is er dus toch iets anders aan de hand.

 

Laat hen maar nadenken over het goede antwoord, want nu kijken ze alleen naar wat ze goed uitkomt.

Reageer