Wiskunde

  • 27 September 2020
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

hey, Ik zit in de 3e klas vmbo kader en ik zit met een probleem.. eind vorig jaar, moest ik mijn profielkeuze maken, ik heb toen gekozen voor zorg en welzijn! ik heb hier zeker geen spijt van want het is er erg leuk maar.. ik had toen de keuze voor 2 vakken: Maatschappijkunde en Wiskunde, ik heb toen gekozen voor wiskunde. ik dacht: Met wiskunde kom ik later verder, en omdat we ook sowieso al maatschappijleer hebben vind ik maatschappijkunde een beetje te veel worden. Dus ik heb voor wiskunde gekozen, maar ik ben er echt heel erg slecht in. Ik kan nu ook niet meer kiezen om naar maatschappijkunde te switchen omdat ik dan in een heel andere klas kom met andere mentoren. Mijn wiskunde docente is heel erg aardig en ook mijn 2de mentor, als er dus iets is ga ik eerst naar mijn 1e mentor toe, maar anders kan ik ook altijd bij haar terecht. Alleen ik durf geen vragen te stellen in de lessen omdat ik mezelf dan dom voel, en ik denk dat ik een soort vorm van faalangst heb. Ik schiet namelijk helemaal dicht, zodra we wiskunde hebben en als ik thuis mijn boeken open, Ik heb morgen mijn eerste s.o. van wiskunde, en heb het hele weekend geleerd maar ik snap het nog steeds niet… Ik wil morgen even aan mijn docent vragen of ik met haar kan praten, want ik zie zelf ook in dat ik het anders echt niet ga redden. Als er iemand tips heeft hoor ik het heel graag! Alvast bedankt


3 reacties

Wiskunde kan je niet echt leren, je moet het snappen. Het kwartje moet gewoon nog even vallen. Wiskunde is eigenlijk een andere manier van denken. Als je dit een beetje door begint te krijgen valt alles opeens op zijn plaats.  Maak genoeg opdrachten (evt extra) en kijk ze ook na. Je kan ook filmpjes opzoeken op internet over een specifiek onderwerp. Maar zelf puzzelen, stoeien en klooien is soms 10x leerzamer.

 

Suc6 ermee, you’ll get it.

 

Groetjess

Hey Xsharon,

Ik snap dat je wiskunde moeilijk vind, je bent echt niet de enige. En je moet weten domme vragen bestaan niet, als jij iets wilt weten vraag het gewoon. Misschien zeggen kinderen wel dat je dom bent, maar dat zeggen ze vaak alleen maar uit eigen onzekerheid. Wees dus gewoon je zelf en laat je niet kennen.

Qua huiswerk enzo zou ik zeggen, deel de onderwerpen op in stapjes. Zeker als je het echt moeilijk vind. Begin met een kleine som, die je wel begrijpt en probeer te bedenken waarom je die wel begrijpt en wat de theorie achter de som is. En ga dan steeds een stapje verder en probeer steeds te bedenken: wat snap ik wel/wat begrijp ik wel van dit stukje?

En als een stapje niet lukt ga dan terug en kijk wat er moeilijker is geworden en welk stukje je van eerder wel begrijpt.

Het is echt heel logisch dat het niet in een keer lukt of na een heel weekend leren. Zoals @xLisa al zei moet je wiskunde snappen en dat lukt niet in een keer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Succes met je wiskunde!

Xx Simply Me

Reputatie 3
Badge +4

hey, Ik zit in de 3e klas vmbo kader en ik zit met een probleem.. eind vorig jaar, moest ik mijn profielkeuze maken, ik heb toen gekozen voor zorg en welzijn! ik heb hier zeker geen spijt van want het is er erg leuk maar.. ik had toen de keuze voor 2 vakken: Maatschappijkunde en Wiskunde, ik heb toen gekozen voor wiskunde. ik dacht: Met wiskunde kom ik later verder, en omdat we ook sowieso al maatschappijleer hebben vind ik maatschappijkunde een beetje te veel worden. Dus ik heb voor wiskunde gekozen, maar ik ben er echt heel erg slecht in. Ik kan nu ook niet meer kiezen om naar maatschappijkunde te switchen omdat ik dan in een heel andere klas kom met andere mentoren. Mijn wiskunde docente is heel erg aardig en ook mijn 2de mentor, als er dus iets is ga ik eerst naar mijn 1e mentor toe, maar anders kan ik ook altijd bij haar terecht. Alleen ik durf geen vragen te stellen in de lessen omdat ik mezelf dan dom voel, en ik denk dat ik een soort vorm van faalangst heb. Ik schiet namelijk helemaal dicht, zodra we wiskunde hebben en als ik thuis mijn boeken open, Ik heb morgen mijn eerste s.o. van wiskunde, en heb het hele weekend geleerd maar ik snap het nog steeds niet… Ik wil morgen even aan mijn docent vragen of ik met haar kan praten, want ik zie zelf ook in dat ik het anders echt niet ga redden. Als er iemand tips heeft hoor ik het heel graag! Alvast bedankt

Hoi Xsharon

 

Ik vind het rot voor je dat je dan opeens met Wiskunde opgescheept zit. Misschien moet je dan toch gewoon meer doen voor Wiskunde.

Reageer